Noii indicatorii tehnico-economici pentru construcția Autostrăzii Focşani – Bacău au fost aprobi. Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de kilometri. Autostrada va avea 3 tronsoane și costă 10,5 miliarde de lei.
A fost estimat că valoarea investiției la acest sector al Autostrăzii A7, în lungime de 96 de kilometri, este de 10,5 miliarde lei. Ea urmează să fie realizată pe trei tronsoane, respectiv Focșani – Domnești Târg (35,6 kilometri), Domnești Târg – Răcăciuni (38,8 kilometri) și Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 kilometri).
În proiectul de construcție sunt prevăzute realizarea a cinci noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje. În documentația prezentată responsabililor de mediu, proiectanții au propus realizarea unei subtraversări pentru a proteja specii precum melcul de livadă, gușterul, șopârla de câmp și broasca roșie de pădure.
Protejarea melcilor, gușterilor, șopârlelor și broaștelor
Speciile enumerate se află în Lunca Siretului Inferior. Podețul care va asigura subtraversarea va avea o înălțime de 60 cm și o lățime de 30 cm. „În această zonă a fost identificată o specie de nevertebrate de interes comunitar, și anume Helix pomatia (melc de livadă) și 3 specii de herpetofaună de interes comunitar, precum: Lacerta agilis (șopârla de câmp), Lacerta viridis (gușter) și respectiv, Rana dalmatina (broasca roșie de pădure). Au mai fost întâlnite specii de avifaună de interes comunitar, precum: Alcedo atthis și Lanius collurio și 5 specii de chiroptere, și anume: Nyctalus lasiopterus, Nyctalus noctula, Pipistrellus kuhlii, Pipistrellus nathusii, Plecotus sp. Prin implementarea subtraversării se asigură permeabilitatea speciilor către celălalt corp de pădure sau către mediul acvatic (anure)”, se arată în documentația tehnică emisă de proiectanți.
De asemenea, proiectul autostrăzii mai prevede realizarea a 101 parcele de perdele anti înzăpezire. Majoritatea vor fi pe partea stângă a drumului, dar și pe partea dreaptă, a informat Adevărul. Autostrada Focșani – Bacău face parte din Autostrada Moldovei (A7), care va avea 314 kilometri de la Ploiești până la Pașcani.
Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obținuți prin Programul de Reziliență. Suprafața totală a terenului care se estimează să fie ocupat de lucrările autostrăzii este de 1628 hectare. Terenul aparține atât proprietății domeniului public național și local, cât și persoanelor fizice și juridice.