Mașinile electrice și hibride, în creștere. Date surprinzătoare de la APIA

Mașinile electrice și hibride, în creștere. Date surprinzătoare de la APIA

Mașinile electrice și hibride, în creștere. Datele surprinzătoare despre evoluția pieței auto din România vin de la APIA.

Mașinile electrice și hibride se înmulțesc, în România. Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) a publicat datele pentru 2020. Astfel, numărul autoturismelor „prietenoase cu mediul” s-a situat, la finele anului 2020, la 8.902 unităţi.

Este o creştere cu 33,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. În urmă cu doi ani, în țara noastră erau înregistrate 6.678 de exemplare.

Mașinile electrice și hibride câștigă teren

De asemenea, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale a crescut. În 2019 aceasta reprezenta 4,2%, în 2020 s-a ajuns la 7,1%.

APIA mai arată, potrivit Agerpres, că în 2020 cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride. Din această categorie s-au cumpărat  5.019 unităţi. Este creştere cu 5,2% faţă de volumul din 2019.

Creștere de 89% la mașini electrice și hibride

În același timp, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 89%. S-au cumpărat 2.846 de unităţi în 2020. Din modelele plug-in s-au vândut 1.037 de exemplare în 2020. Aici este o creștere cu 158% față de anul anterior.

Statistica de specialitate mai arată că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, la sfârşitul anului trecut, Renault, cu 857 de unităţi. Urmează Volkswagen, cu 644 de mașini vândute și Skoda, cu 354 de automobile. Hyundai a vândut 241 de autoturisme, BMW - 106 și din marca „smart” s-au vândut 101. Pe ultimele poziții se situează Peugeot, cu 97 de unități, Nissan, cu 90 de mașini vândute, Mercedes Benz, cu 68 şi Tesla, cu 62 de automobile date clienților.

Topul pe celelalte categorii de mașini „verzi”

Toyota a vândut cele mai multe autoturisme full hibride - 4.252.  Această piață a mai avut pe podium, în România, mărcile Honda, cu 239 de vehicule și Lexus, cu 184. Hyundai a vândut 173 de astfel de mașini, Ford - 106, Kia - 44, Subaru - 17 şi Renault doar 4.

La autoturismele plug-in, pe primul loc se află Mercedes Benz - cu 207 exemplare. În topul vânzărilor mai intră Volvo, cu 148 de unități și BMW, cu 129. Urmează Mitsubishi, cu 114 mașini plug-in, Ford cu 91, Skoda - 71, Porsche - 67, Hyundai cu 53 de bucăți, Toyota cu 26 şi Mini cu 23 de astfel de automobile.

În decembrie 2020, în România s-au comercializat 1.557 de autoturisme „verzi”. Este o creştere cu 62,18% în comparaţie cu luna noiembrie, când se vânduseră 960 de unităţi noi. În intervalul de referinţă, ponderea maşinilor ecologice în total piaţă a ajuns la 9,8%, de la 7,3%.

Ne puteți urmări și pe Google News