Europa dublează prețurile la mașinile electrice din China. Tarifele intră în vigoare joi, 31 octombrie

Mașină electrică. Sursa foto: Pixabay

Mașinile electrice vor avea preturi mult mai mari în Europa fata de cele din prezent. Decizia a fost luată de Uniunea Europeană care a hotărât să majoreze tarifele la autovehiculele din China cu până la 45,3%.

Mașinile electrice se vor scumpi drastic în Europa

Uniunea Europeană a decis marţi,  29 octombrie, să majoreze preturile la mașinile electrice din China, la puţin peste un an de la lansarea anchetei anti-subvenţii. Așadar, vor fi stabilite tarife suplimentare după cum urmează:

  • 7,8% pentru Tesla,
  • 35,3% pentru SAIC modelul produs în China, plus taxa standard de 10% la importul auto valabilă în UE.

De asemenea, noile tarife urmează să fie publicate în Jurnalul Oficial al UE  în cursul zilei sau miercuri și vor intra în vigoare joi. În raportul UE se mai arată că producţia de rezervă a Chinei este de trei milioane de vehicule electrice pe an, de două ori mai mare decât întreaga piaţa din Uniunea Europeană.

SUA și Canada au pus tarife de 100%

În SUA taxa este deja de 100% pentru mașinile electrice chinezesti, iar Trump a declarat că dacă ajunge iar președinte va creste la 200% taxarea pentru toate mașinile produse în China sau Mexic. Și Canada a procesat la fel, taxând mașinile chinezești cu 100%. Fiind în această situație, China s-a axat cu desfacerea pentru vehicule electrice în Europa.

Mașinile electrice se vor scumpi drastic în Europa. Sursa foto: Facebook

Beijingul a numit taxele UE dăunătoare relaţiilor între UE și China şi lanţurilor de aprovizionare auto. De asemenea, a spus că şi-a lansat propriile investigaţii cu privire la importurile de brandy, lactate şi produse din carne de porc din UE, ca represalii, contestând totodată măsurile UE la Organizaţia Mondială a Comerţului.

Producătorii din UE au probleme din cauza prețurilor mici la mașinile electrice din China

Potrivit raportului, producătorii de automobile europeni se confruntă cu un aflux uriaș de mașini electrice cu preţuri mult mai mici practicate de rivalii chinezi. Cota de piaţă a mașinilor chineze pe piaţa UE a crescut la 8%, de la sub 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025.

Germania, cea mai mare economie din UE şi mare producător de maşini, s-a opus tarifelor într-un vot la începutul acestei luni, în care 10 membri ai UE le-au susţinut, cinci au votat împotrivă şi 12 s-au abţinut. Producătorii din Germania au criticat măsurile UE, de teamă că eventualele taxe de import mai mari din China pentru vehiculele cu motor mare pe benzină i-ar afecta.

Îngrijorări serioase cu privire la vânzările auto sunt și în Marea Britanie. Cifrele arată că în luna august a acestui an, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu 43,9% față de anul trecut, relatează BBC.