Mașinile electrice nu conving. Ce automobile preferă românii

Diesel. Sursa: dreamstime.com

România. Românii au început să importe masiv mașini diesel second-hand, în special din Germania, în timp ce mașinile electrice rămân o raritate, deși prețul lor de mâna a doua este mai mic.

În același timp, cota dieselurilor pe piața de mașini noi a continuat să scadă. În august, au fost importate în premieră 27.569 de mașini second-hand, dintre care 19.053, adică 69,11%, erau diesel.

Această proporție este semnificativă, chiar și în comparație cu numărul de mașini pe benzină.

Românii preferă mașinile diesel second-hand

În total, au fost importate 6.010 mașini cu motoare pe benzină, iar dacă includem și vehiculele cu GNC și GPL, numărul ajunge la 6.174 de unități, reprezentând 22,4%.

Între timp, românii au început să importe și mașini hibride, înmatriculând 1.528 de unități (5,54%), atât mild cât și full hybrid, iar 625 de vehicule (2,27%) sunt PHEV.

Comparativ cu anul trecut, s-a înregistrat o ușoară scădere a numărului de mașini diesel, de aproximativ trei puncte procentuale (19.221 unități în 2023), și o creștere a vehiculelor hibride (2023: 888 unități, 3,37% pentru mild și full hybrid, și 434 unități, 1,65% PHEV).

În contrast, numărul de mașini pe benzină a crescut (2023: 5.562 unități, 21,9%).

În luna august, procentul de mașini diesel achiziționate a fost de doar 8,82%, conform datelor analizate de Profit.ro, dintr-un total de 9.970 de autoturisme înmatriculate. În același timp, cota mașinilor pe benzină a crescut la 29,01%.

Motorizările hibride (mild și full hybrid) au avut cea mai mare pondere, atingând 43,1% cu 4.297 unități.

Această creștere se explică prin faptul că majoritatea producătorilor auto, inclusiv Dacia, au integrat tehnologia hibridă în motoarele pe benzină, adăugând un motor electric și o baterie de 48 de volți.

Mărcile de mașini second-hand preferate de români

În august, Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică, cu 34 de unități rulate introduse pentru prima dată în România.

Pe locul al doilea s-a situat Hyundai Kona, un model accesibil care oferă performanțe electrice bune.

În total, au fost înmatriculate 27 de unități. Pe locul trei se află Audi e-tron, care ulterior a fost redenumit Q8 e-tron, fiind unul dintre primele vehicule electrice lansate în Europa.

Lista mașinilor electrice importate de români continuă cu Tesla Model S (nouă unități), Renault Zoe (opt unități) și Porsche Taycan (șapte unități). Tesla Model Y a fost importat în doar cinci exemplare, plasându-se pe locul opt, urmat de Mercedes EQE și BMW i3.

Mașini. Sursa foto: Pixabay

Cea mai populară mașină, VW Golf

În luna august, VW Golf a fost cel mai vândut automobil, cu 1.467 de unități, având un volum similar cu cel de anul trecut.

În schimb, Passat, fostul lider, a fost detronat și s-a clasat pe locul al doilea, cu 1.266 de unități.

Skoda Octavia a ocupat locul trei, fiind un model apreciat și pe piața de mașini noi. Renault Megane a avansat pe locul patru, urmat de Audi A4.

Pe locul șase se situează Dacia Duster, un vehicul pe care românii preferă să îl achiziționeze din Germania, unde prețurile sunt mai avantajoase decât în România.