Tesla are un nou competitor. Va lansa un SUV electric mai ieftin

Tesla are un nou competitor. Va lansa un SUV electric mai ieftin Zeekr 7X. Sursă foto: Captură video Youtube

China. Zeekr se pregătește să lanseze primul său SUV electric pe piața din China luna viitoare, având un preț cu 1.400 de dolari mai mic decât Tesla Model Y.

Companie chineză concurează cu Tesla. Lansează un SUV electric mai ieftin

Zeekr 7X, lansat cu un preț de 239.900 de yuani (33.829 USD), marchează intrarea producătorului chinez în segmentul SUV-urilor electrice de dimensiuni medii. Programat pentru debutul pe 20 septembrie, acest model este destinat să rivalizeze cu Tesla Model Y, având în vedere că alți competitori chinezi, precum Xpeng și Nio, au deja prezență pe această piață, conform raportărilor CNBC.

Acest SUV electric de la Zeekr vine echipat cu două opțiuni de baterie, care permit o autonomie cuprinsă între 605 și 780 de kilometri cu o singură încărcare. Bateriile cu fosfat de litiu-ion, dezvoltate intern de inginerii Zeekr, sunt capabile să se încarce până la 75% în doar 10,5 minute, oferind o performanță competitivă în domeniu.

Producătorul chinez are în plan să distribuie modelul 7X pe piețele internaționale până la finalul acestui an, deși detaliile precise ale regiunilor vizate nu au fost încă dezvăluite. Cu această lansare, Zeekr își extinde oferta globală, accentuându-și angajamentul de a concura pe piața SUV-urilor electrice de înaltă performanță.

Ne puteți urmări și pe Google News
Tesla Model Y

Tesla Model Y. Sursă foto: tesla.com

Baterii mai bune decât cele produse de Tesla

Zeekr a declarat anterior că noile sale baterii sunt cele mai rapide din lume în ceea ce privește încărcarea, depășind performanțele oferite de Tesla. Cu obiectivul de a depăși Model Y, Zeekr a dotat SUV-ul 7X cu capacitatea de a accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3,8 secunde, punându-l într-o poziție competitivă pe piața vehiculelor electrice.

În prezent, Tesla Model Y, cu un preț de început de 249.900 de yuani (35.240 USD), rămâne unul dintre cele mai populare vehicule electrice din China. Datele recente arată că acest model se bucură de o cerere semnificativă, fiind în fruntea vânzărilor, conform informațiilor de pe X furnizate de utilizatorul Tslachan.

Pe de altă parte, competiția pe piața auto electrică din China este extrem de acerbă. Xpeng a introdus recent gama Mona M03 cu prețuri începând de la mai puțin de 17.000 USD, iar Nio a lansat brandul Onvo, oferind modele cu 4.000 de dolari mai ieftine decât Model Y. De asemenea, Xiaomi a intrat pe piață cu modelul SU7, având un preț de 215.900 de yuani (30.408 USD), recunoscând că aceste prețuri vor conduce la pierderi pe termen scurt.

Producătorii chinezi de vehicule electrice continuă să lanseze noi modele la un preţ mai ieftin

Într-un context în care producătorii chinezi de vehicule electrice continuă să își extindă oferta cu modele mai accesibile, Tesla se confruntă cu dificultăți în menținerea unei poziții dominante pe piață. Producătorul american se vede provocat de competiția acerbă din China, care reușește să ofere prețuri mai mici și caracteristici competitive.

Un raport recent privind calitatea vehiculelor din 2024, publicat în iunie, evidențiază că Tesla își pierde terenul în fața rivalilor consacrați din industria auto, din cauza problemelor legate de calitate. Această scădere a reputației ar putea influența negativ poziția de lider a companiei pe piața auto globală.

Pe de altă parte, Tesla a beneficiat de taxe de import mai scăzute în Uniunea Europeană, de 9%, comparativ cu cele aplicate vehiculelor chineze, care pot ajunge până la 36% pentru unele companii, cum ar fi SAIC. În ciuda acestor avantaje, prețurile pentru Model Y au rămas stabile în China timp de nouă săptămâni. În iulie, Zeekr a înregistrat vânzări de 15.655 de vehicule, în timp ce Tesla a vândut 46.227 de unități, arătând o creștere semnificativă pentru ambele companii. Zeekr și-a extins recent activitatea în Hong Kong și plănuiește să lanseze o versiune cu volan pe dreapta a modelului 7X anul viitor.

 

Revista presei