Mașina regretatului Ayrton Senna, din nou pe circuitul de Formula 1

Sursa foto: ayrton.senna.com

Mașina regretatului Ayrton Senna, mort într-un cumplit accident petrecut pe circuitul de la Imola acum 30 de ani va intra din nou pe pista de Formula 1, la începutul lunii viitoare.

Omagiu pentru Ayrton Senna

Este vorba despre Monopostul McLaren, cel cu care marele pilot de Formula 1 Ayrton Senna a câştigat titlul de campion mondial în 1990, va reveni pe pistă la Marele Premiu al Braziliei.

Evenimentul va avea loc la începutul lunii noiembrie, în semn de omagiu față de regretatul pilot, la 30 de ani de la moartea brazilianului, potrivit DPA.

Organizatorii competițiilor de Formula 1 au confirmat marea veste vineri. Dar deocamdată nu a fost dezvăluit și numele pilotului care va avea marea onoare de a conduce monopostul pe circuitul de la Interlagos.

Senna Sempre

Echipele Honda şi McLaren vor aduce monopostul MP4/5B în Brazilia. Totul se va desfășura în cadrul iniţiativei „Senna Sempre” (Senna pentru totdeauna- n.red.).

După ce va efectua un tur de pistă pe circuitul de la Interlagos, monopostul condus de regretatul Ayrton Senna va fi expus în apropiere de boxele echipelor ce participă la Marele Premiu al Braziliei.

Astfel, vizitatorii de la Interlagos vor putea să vadă monopostul care i-a adus faima marelui pilot brazilian. În plus, cei care vor merge la Marele Premiu al Braziliei sunt încurajaţi de organizatori să se îmbrace în culorile verde şi galben, în memoria unui dintre cei mai mari idoli sportivi al Braziliei.

masina senna / sursa foto: arhiva evz

Cum a murit brazilianul

Reamintim că Ayrton Senna şi-a pierdut viaţa într-un accident petrecut la Marele Premiu de Formula 1 al statului San Marino din 1994. Brazilianul de despărțise de McLaren după ce a câștigat cursele din Japonia și Australia, care au fost și ultimele sale două victorii în Formula 1, înainte de a trece la Williams, pentru a-l înlocui pe Alain Prost.

În Brazilia, Senna a plecat din pole position în prima cursă a anului, dar a abandonat din motive tehnice. La fel a pățit și în cea a doua cursă, când a fost din nou în pole position, dar a abandonat iarăși, scos de pe pistă de Nicola Larini în primul viraj.

La cursa de pe circuitul de la Imola, cea mai neagră din întreaga istorie a Campionatului Mondial de Formula 1, Rubens Barrichello a suferit un accident foarte serios în timpul calificărilor de vineri, dar a scăpat cu viață.

Premoniția lui Senna

O zi mai târziu, Roland Ratzenberger a suferit un accident fatal. Marcat de cele două evenimente, Senna a stat în expectativă. L-a sunat pe Alain Prost, cu care se împăcase între timp, și i-a spus că îi este frică să concureze. Dar francezul l-a convis să participe la Marele Premiu, mai ales că avea neapărată nevoie de victorie, în condițiile în care Michael Schumacher avea deja 20 puncte, iar el nici unul.

Pentru cazul în care ar fi câștigat, Ayrton Senna avea deja pregătit steagul Austriei, pentru a-l flutura în memoria lui Roland Ratzenberger. Dar n-a mai apucat, pentru că a început o cascadă de probleme, încă de pe grila de start. Benetton-ul lui JJ Letho a refuzat să pornească, apoi finlandezul a fost lovit puternic din spate de Pedro Lamy, așa că a intrat Safety car-ul. .

Și atunci, în turul al șaptelea, s-a petrecut tragedia. Mașina lui Senna a refuzat să răspundă la comenzi în virajul Tamburello, așa că brazilianul a ieșit în decor, s-a lovit de zidul de beton cu 218 km/h și a murit.