Mark Zuckerberg bulversează o planetă întreagă. Facebook dispare. Cum ne va afecta

Sursa: economictimes

Mark Zuckerberg îşi rebotează compania. Schimbarea numelui Facebook este cel mai definitiv semnal de până acum al intenției companiei de a-și miza viitorul pe o nouă platformă de calcul emergentă - metaversul, o idee născută în imaginația romancierilor SF.

Facebook Inc., prin vocea lui Mark Zuckerberg,  anunţă că își rebotează compania în Meta, decuplând identitatea sa corporativă de rețeaua de socializare omonimă înfundată în conținut toxic și evidențiind o trecere la o platformă de calcul emergentă axată pe realitatea virtuală: metaversul.

Metaversul este următoarea frontieră, a declarat directorul executiv Mark Zuckerberg într-o prezentare la conferința Facebook Connect, care a avut loc joi virtual. De acum înainte, urmau să fie pe primul loc pe metavers, nu pe Facebook. În viziunea Facebook, oamenii se vor reuni și vor comunica intrând în medii virtuale, fie că vorbesc cu colegii într-o sală de consiliu sau ies cu prietenii în colțuri îndepărtate ale lumii.

Aşa va arăta un eveniment. Imaginația din filmele SF sunt realitate

Schimbarea numelui în Meta reflectă ambiția companiei de a se dezvolta dincolo de rețelele sociale și de a familiariza publicul cu metaversul, termenul științifico fantastic folosit de Facebook pentru a descrie viziunea sa despre ce înseamnă a lucra și a juca într-o lume virtuală.

Ce înseamnă Metavers?

Metavers este un termen apărut pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii și care se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.

„Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar în ADN-ul nostru suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii, iar metaversul este următoarea frontieră, așa cum erau rețelele sociale când am început”, a spus Mark Zuckerberg.

“În metavers, vei putea face aproape orice îți poți imagina - să te întâlnești cu prietenii și familia, să lucrezi, să înveți, să te joci, să faci cumpărături, să creezi -- precum și experiențe complet noi care seamănă cu nimic când te gândești la computerele sau telefoanele de astăzi. Am făcut un film care explorează cum ai putea folosi metaversul într-o zi. În acest viitor, te vei putea teleporta sub formă de hologramă pentru a fi la birou, la un concert cu prietenii sau în sufrageria părinților tăi”, a mai subliniat el.

Compania a declarat că acțiunile sale vor începe să se tranzacționeze sub un nou simbol, MVRS, pe 1 decembrie

Zuckerberg le-a spus angajaților Facebook că viitorul companiei va depăși cu mult aplicațiile sociale actuale. El a spus că Facebook va construi un set interconectat de experiențe ca parte a metaversului. „Obiectivul nostru general pentru toate aceste inițiative este de a ajuta la aducerea metaversului la viață”, a spus el.

Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar în ADN-ul nostru suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii, iar metaversul este următoarea frontieră, așa cum erau rețelele sociale când am început”, a spus Mark Zuckerberg.

Eventualul metavers ar putea rezolva această problemă, transformând lumi online disparate într-o singură entitate fără întreruperi. A fost chiar numită următoarea evoluție a internetului.

„În metavers, totul poate fi tranzacționat, aceasta este o oportunitate uriașă pentru creatori de a veni cu ceva unic și de a găsi o nișă pentru ei înșiși. Îți poți închiria terenul pentru evenimente, poți crea obiecte portabile pe care oamenii le pot cumpăra și purta în metavers, poți avea panouri publicitare și construi jocuri. Totul depinde de imaginația ta”.