Detalii de ultima oră despre mașina furată în care se afla fostul ministru Marius Budăi
- Emma Cristescu
- 19 decembrie 2023, 08:41
Fostul ministru al Muncii Marius Budăi a fost prins la Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni într-o mașină furată, iar experții în domeniu au analizat situația automobilului.
Fostul ministru al Muncii Marius Budăi a fost surprins la Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni, la intrarea în România, într-o mașină furată. După incident, politicianul a declarat că a crezut că este o farsă și că nu știa prea multe detalii despre automobil. El era cu deputatul PSD Dan Constantin Șlincu.
Noi detalii despre mașina furată în care se afla Marius Budăi
Lucian Diniţă, fost șef al Direcţiei de Poliţie Rutieră, a declarat că situația este foarte ciudată, dar că putea fi evitată.
„Cumpărată în 2015, deja înmatriculată în România și dată în urmărire de Belgia un an mai târziu. Nu se prea leagă. Apoi, deputatul Dan Constantin a declarat că a mai fost plecat în Europa. Nimeni nu a verificat mașina la graniță? Asta e o problemă!
Pe de altă parte, a făcut Inspecții tehnice periodice și acolo se intră în baza de date RAR unde figurează mașinile urmărite. Deci, din nou, foarte ciudat. E ceva necurat aici, dar nu știu ce“, spune Lucian Diniţă, fost șef al Direcţiei de Poliţie Rutieră din cadrul Poliției Române.
Mulți români sunt păcăliți
Cei care vor să cumpere o mașină rulată pot cere ajutorul Registruluiui Auto Român (RAR). Inginerii Registrului Auto Român (RAR) a declarat că mulți români sunt păcăliți și că ajung să cumpere un automobil pe care nu-l pot foli.
„Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, cumpărătorii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea-credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă vă pot pune în situația nedorită de a cumpăra o mașină pe care să nu o puteți folosi“, au comunicat recent oficialii RAR.
Inspectorii RAR pot afla foarte ușor dacă mașina este furată, dacă suferit accidente, cât de grave au fost acestea și câți kilometri reali are.
Recomandările RAR
„Specialiștii RAR verifică dacă numărul de identificare poansonat este cel corect, se inspectează starea suportului numărului de identificare, modul în care este fixată plăcuța constructor precum și grosimea stratului de vopsea în zona numărului de identificare. După ce ne asigurăm că mașina nu figurează în baza de date cu vehicule urmărite sau dezmembrate, putem trece la verificarea integrității caroseriei și șasiului. Pentru siguranța în utilizarea pe termen lung a vehiculului, nu pot fi ignorate reparațiile neconforme efectuate la structura de rezistență sau deficiențele tehnice.
În această etapă verificăm geometria caroseriei în mai multe puncte, geometria sistemului de rulare și starea tehnică generală a tuturor sistemelor esențiale. Astfel obținem informații referitoare la calitatea eventualelor lucrări de tinichigerie efectuate și observăm dacă există părți sudate sau tăieturi, pentru ca un cumpărător să știe ce achiziționează“, susține RAR.
Rulajul real al mașinii este foarte important de aflat pentru că aproape 8% (7,8%) dintre cele aflate pe piața de profil au kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ștearsă de pe odometru a crescut față de anul trecut, de la 48.000 km la aproximativ 85.000 km (85.186 km).
Experții vă recomandă să cumpărați o mașină rulată de la un dealer autorizat. Un dealer autorizat vinde mașini pe care le-a verificat în prealabil și este obligat conform legii să ofere garanție. Cei de la RAR consideră că este bine ca șoferii să verifice dacă mașina corespunde cu descrierea vânzătorului și să aibă la îndemână „Ghidul Practic de Verificare a unei Mașini Second-Hand“, care are rubrici și despre situația actelor viitoarei achiziții, potrivit Adevărul.