Marea Neagră a devenit o scenă de război dintre Rusia și Ucraina

Sursa foto: Arhiva EvZ

După ordinul președintelui Putin în Marea Neagră e mare agitație. Moscova spune că a împiedicat avioane britanice să intre în spaţiul aerian rusesc.

După ordinul președintelui Putin în Marea Neagră e mare agitație. Moscova spune că a împiedicat avioane britanice să intre în spaţiul aerian rusesc.

Rusia informează că a mobilizat joi două avioane de vânătoare Su-27 pentru a împiedica trei avioane militare britanice să intre în spaţiul aerian rusesc, deasupra Mării Negre, afirmă Ministerul rus al Apărării, citat de Reuters.

Avioane NATO la granița rusească, în Marea Neagră

Potrivit ministerul Apărării de la Moscova, avioanele de luptă ruseşti au fost trimise pentru a intercepta „trei ţinte aeriene” care se apropiau de graniţă şi le-a identificat ca fiind un avion de recunoaştere RC-135 şi două avioane de luptă Typhoon.

„Pe măsură ce avioanele de vânătoare ruseşti s-au apropiat, aeronavele militare străine s-au îndepărtat de frontiera de stat a Federaţiei Ruse”, se arată într-un comunicat rus. Nu este clar cât de aproape s-au apropiat avioanele unul de celălalt, menţionează Reuters.

Marina rusă, Marea Neagră. Sursa foto: dreamstime.com

Marea Neagră a devenit un teatru din ce în ce mai important în războiul dintre Rusia şi Ucraina, care se apropie acum de sfârşitul celei de-a 20-a luni.

Rusia a raportat anterior o serie de incidente în care avioanele sale de vânătoare au fost chemate să intercepteze avioane militare din Norvegia, un alt membru NATO, deasupra Mării Barents.

Rusia reține traficanți de piese pentru aeronave militare, inclusiv cele care ajung în Ucraina.

FSB-ul rusesc a reținut traficanți de piese pentru avioane

Serviciul Civic de Securitate al Rusiei (FSB) a anunţat joi că a reţinut un grup de traficanţi care vindeau piese pentru avioane şi elicoptere militare, unele din aceste piese ajungând în Ucraina, relatează Reuters.

Traficanţii sunt din Ucraina şi dintr-o ţară central-asiatică. Potrivit FSB, aceştia achiziţionau şi reparau componente pentru elicoptere şi avioane militare în Rusia şi le livrau apoi unor cumpărători străini, dintre care unii lucrau pentru Ucraina. Serviciul rus nu a precizat vreo altă destinaţie a acestor piese, menţionând doar că ele erau trimise în vestul Europei, conform Agerpres.