O statistică oficială întocmită recent plasează România pe primul loc într-un top negativ al Uniunii Europene la capitolul pierderi de vieți omenești în accidente rutiere, nu mai puțin de 2.000 de oameni fiind, anual, victime ale diferitelor accidente. Tocmai de aceea, reprezentanții școlilor de șoferi din România au inițiat, recent, discuții legate de posibilitatea majorării numărului de ore de șofat necesare pentru obținerea carnetului auto.

În țara noastră, permisul de conducere se obține după efectuarea a 24 de ore de teorie și 30 de ore de practică. Se dă apoi testul teoretic, respectiv 26 de întrebări, numărul maxim de întrebări greșite fiind 4, și, în cele din urmă, testul practic, care durează aproximativ 25 de minute, timp în care cursantul trebuie să dovedească capacitatea sa de a conduce. Dacă se obțin mai puțin de 20 de puncte de penalizare, candidatul este declarat admis iar mai apoi, apt să conducă pe șoselele din România, putând urca singur la volanul oricărei mașini mici.

„Ar fi cazul să se adauge mai multe ore. Cei 300-400 km care se parcurg pe perioada școlii sunt foarte puțini. Școala de șoferi asigură doar un început. Nu cred că, după un număr de 30 de ore, ai capacitatea de a stăpâni orice mașină. Tinerii, în ziua de azi se confruntă cu o situație deosebită, în condițiile în care părinții le cumpără mașini puternice imediat ce termină școala de șoferi. Iar, atunci, neavând experiența necesară, orele de condus fiind foarte puține, se întâmplă ceea ce se întâmplă”, a declarat directorul unei școli de șoferi din Capitală pentru Evenimentul Zilei.

 

Permisul, mai greu de obținut în alte țări

În alte tari, mai întâi se obține un permis provizoriu, cu care poți conduce doar dacă ești supravegheat de cineva care are cel puțin 21 de ani și permis de conducere. Spre exemplu, în Elveția, Norvegia, Marea Britanie sau Rusia, pe lângă pregătirea teoretică, dobândită în școală, și cursurile practice din teren la bordul unui automobil, cel care tocmai a obținut permisul de conducere este obligat să treacă printr-o perioadă de probă de doi sau chiar trei ani, timp în care nu are voie să conducă neînsoțit.

Te-ar putea interesa și: