„Mai apucă Tarom Sfintele Paști?” Ce presupune „ajutorul de salvare”

„Mai apucă Tarom Sfintele Paști?” Ce presupune „ajutorul de salvare”

Situația financiară a companiei Tarom este critică și există slabe șanse ca ea să se redreseze, susține președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură, deputatul Lucian Bode.

„Mai apucă Tarom Sfintele Paști, fără acordarea unui ajutor din partea statului?  Am atras atenția în legătură cu situația critică în care se află Compania, atât cu ocazia înființării Comisiei de anchetă asupra activității acestei companii, cât și la dezbaterea asupra moțiunii simple pe transporturi care a avut loc în această săptămână în plenul Camerei Deputaților”, a declarat deputatul liberal. Lucian Bode declară că „măsurile irepsonsabile luate de către actuala conducere a Ministerului Transporturilor au adus compania Tarom în pragul colapsului”.

Potrivit acestuia, actuala conducere „instalată peste noapte” de către ministrul Răzvan Cuc nu este înregistrată legal la Registrul Comerțului. „Fără o conducere legal constituită managementul actual nu își asumă niciun fel de decizii la nivel de CA”, spune deputatul.

 Lucian Bode propune două măsuri care ar fi vitale ca Tarom să nu intre în faliment:  

Ne puteți urmări și pe Google News

1. Inițierea de urgență a procedurilor la nivelul Guvernului pentru acordarea unui ajutor de salvare, cu notificarea Comisiei Europene, o măsură pe termen scurt care să ofere companiei o gură de oxigen pentru redresare. Obligatoriu, această măsură trebuie urmată de un plan de restructurare a companiei Tarom.

2. Numirea unui manager profesionist, în baza prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă, care să aibă un mandat foarte clar de salvare a companiei de la faliment.

 „Fac un apel public la responsabilitate, către toți cei care comunică în spațiul public pe acest subiect, având în vedere faptul că există riscul unei destabilizări mai puternice a TAROM prin declarații care nu sunt conforme cu realitatea. Spre exemplu, în conturile companiei se află în acest moment peste 20 de milioane de euro, bani care  trebuie gestionați în mod  responsabil și profesionist, astfel încât să nu fie generată o criza financiară care să îngroape definitiv operatorul aerian national”, arată Lucian Bode într-un comunicat transmis EVZ.