Primul utilaj agabaritic destinat excavării lotului 1 al Magistralei 6 de metrou a ajuns pe teritoriul țării noastre. Aceste lucrări vor fi realizate de două astfel de utilaje.
Metrorex a anunțat că primul utilaj agabaritic care va fi folosit pentru excavarea tunelurilor lotului 1 al Magistralei 6 de metrou a ajuns în țară. Este un pas important în pregătirea demarării lucrărilor, deoarece este un utilaj de peste 720 de tone cu un diametru de peste şase metri.
Este vorba despre un utilaj Tunnel Boring Machine (TBM), care va realiza tunelul de metrou între stațiile 1 Mai și Otopeni. Utilajul a ajuns pe meleagurile noastre din Turcia, și a ajuns în țara noastră pe Marea Neagră, potrivit Metrorex.
Va mai ajunge încă un utilaj
Compania a declarat că TBM-ul care a sosit la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje pe care Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul responsabil de proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1 al Magistralei 6, le va folosi.
Conform declarațiilor Metrorex, sosirea acestui utilaj în țara noastră semnifică un pas extrem de important pentru construcția acestei magistrale. Lotul 1 al Magistralei 6 ar urma să realizeze legătura subterană între Municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni.
La acest moment se estimează că lucrările ar urma să fie finalizate în anul 2027.
Magistrala 6 va avea șase noi stații de metrou
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, noua magistrală Metrorex va cuprinde șase noi stații de metrou. Acestea sunt: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo, care va fi stația de metrou apropiată de Mall Băneasa.
Contractul de construcție în valoare de 1,2 miliarde de lei, fără TVA, este finanțat integral din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat. În plus, pentru finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor, angajații români ar urma să colaboreze cu contractori turci.
Angajații responsabili pentru realizarea lucrărilor de contracție au la dispoziție o perioadă de cel mult 48 de luni, adică patru ani, pentru a finaliza lucrările, după cum a anunțat șeful Ministerului Transporturilor, Sorin Grindeanu, conform News.ro.