Magazinele duty-free de pe Aeroportul Otopeni, închise. Care e motivul

Sursă foto: Dreamstime

Se resimte o atmosferă dezolantă în cel mai mare aeroport din țară, Henri Coandă, unde toate magazinele duty-free sunt închise. Iată din ce cauză și până când va dura această situație.

Pe Aeroportul Otopeni, magazinele duty-free au fost închise, lucru care i-a surprins pe românii care tranzitează aeroportul în aceste zile. Motivul acestei situații a fost dezvăluit de Compania Națională Aeroporturi București: s-a încheiat contractul cu firma care administra aceste spații. În prezent, oficialii nu au finalizat procedurile cu noua companie câștigătoare.

Magazinele duty-free de pe Aeroportul Otopeni, închise

„Pentru o perioadă de aproximativ 30 de zile, serviciile comerciale tip duty-paid și conexe din Aeroportul Internațional Henri Coandă București vor fi suspendate, ca urmare a încetării vechiului contract de asociere, potrivit bucharestairports.ro.

Numai saloanele oficiale sunt deschise pentru utilizare în prezent. Câteva dintre restaurantele și cafenele vor fi reamenajate alternativ. Conform responsabililor, situația ar trebui să revină la normal în aproximativ o lună. Acest spațiu, care în trecut era cunoscut ca o zonă de relaxare cu opțiuni de cumpărături, acum îi întâmpină pe călători cu rafturile goale. Nu lipsesc nici benzile roșii care limitează accesul.

Intrările în magazine, blocate

Unele intrări în magazine sunt acoperite cu nailon, iar altele au diverse protecții pentru a nu se putea vedea interiorul. Toate casele de marcat sunt acoperite, inclusiv automatele de cafea sau sandwich. Rafturile sunt complet goale.

Conform legislației europene, produsele din magazinele de tip duty-free sunt mai accesibile ca preț. În aceste magazine se pot găsi diverse produse, printre care alimente, îmbrăcăminte, încălțăminte, bijuterii, ceasuri și jucării, articole sportive și de călătorie. Se preconizează că magazinele vor fi închise aproximativ o lună, în timpul căreia se vor efectua reamenajări pentru alte spații comerciale.

Reprezentanții aeroportului au declarat că s-a încheiat contractul cu firma care gestiona aceste spații comerciale, iar o altă companie urmează să preia administrarea zonei comerciale. Cu toate acestea, procedurile nu au fost finalizate la timp, ceea ce a afectat călătorii.

Sursă foto: Dreamstime

În realitate produsele din magazinele duty-free din aeroporturi sunt mai scumpe

Deși legislația europeană stipulează că produsele din magazinele duty-free din aeroporturi ar trebui să fie mai accesibile din cauza scutirilor de taxe, realitatea contrazice această idee, deoarece prețurile pot fi chiar de până la 300% mai mari decât cele obișnuite, inclusiv în cazul cafenelelor și restaurantelor.

Există totuși o explicație pentru această discrepanță. Prețurile din magazinele duty-free sunt adesea mai mari decât cele din supermarketurile obișnuite din mai multe motive:

  • Diversitatea limitată a concurenței: Magazinele duty-free sunt adesea amplasate în aeroporturi, unde opțiunile pentru consumatori sunt limitate. Ca urmare, prețurile pot fi mai mari decât cele pe care le-ați găsi în alte magazine obișnuite.
  • Magazinele duty-free comercializează în mod frecvent produse de lux și de calitate superioară care nu sunt disponibile în alte magazine sau care au acorduri exclusive cu anumite mărci. Ca urmare, aceste produse sunt adesea vândute la prețuri mai mari.
  • Tax-Free: Deși magazinele duty-free beneficiază de scutiri de taxe, acest lucru nu implică întotdeauna prețuri mai scăzute. În mod obișnuit, aceste magazine aplică un adaos de preț pentru comoditatea oferită de faptul că nu există taxe aplicate la cumpărături.
  • Magazinele duty-free sunt frecvent amplasate în locații cu chirii și costuri operaționale ridicate, ceea ce poate determina prețuri mai mari.

Este esențial să comparați prețurile din magazinele duty-free și să vă documentați înainte de a face o achiziție, fie că este vorba de cumpărături în magazine duty-free sau în magazine obișnuite. Uneori, diferența de preț între cele două poate să nu fie semnificativă, iar este întotdeauna mai bine să explorați opțiunile pentru a găsi cea mai bună ofertă.