Magazine amendate de Consiliul Concurenţei

Magazine amendate de Consiliul Concurenţei

Instituţia a penalizat cu 3,22 de milioane de lei retailerii Billa România, Pic şi Spar, pentru furnizarea de informaţii false despre clauza clientului favorizat.

Marile lanţuri de magazine ţin la secret clauzele din contractele pe care le au cu producă torii. Consiliul Concurenţei a amendat cu 3,22 de milioane de lei (circa 850.000 de euro) companiile de retail Billa România, Pic şi Spar, pentru furnizarea de informaţii incorecte în cadrul investigaţiei derulate de autoritate în sectorul comercializării produselor alimentare.

Pe de altă parte, producătorii de alimente se luptă acum să pună la punct o lege care să-i ferească de taxele impuse de conducerea supermarketurilor şi hipermarketurilor.

„Păcălici“ la contracte

Ne puteți urmări și pe Google News

Informaţiile eronate descoperite de Consiliul Concurenţei au privit clauza clientului cel mai favorizat, care marchează obligaţia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun preţ de pe piaţă. „Societăţile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenţa acestei clauze în contractele lor comerciale“, spun reprezentanţii instituţiei.

Potrivit legii, Consiliul Concurenţei poate amenda agenţii economici cu până la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informaţ ii incorecte în cadrul investigaţ iilor pe care le desfăşoară. Valoarea totală a contravenţiilor aplicate în perioada 10-16 septembrie a fost de 3,22 milioane de lei. Billa România a fost amendată cu 2,15 milioane de lei, Pic cu 819.000 de lei şi Spar cu 256.000 de lei.

Lege contra dictaturii supermarketurilor

Producătorii se plâng de faptul că, anual, comercianţii le încarcă factura cu tot felul de taxe, motivate de apariţiile în cataloagele de prezentare, promoţiile aniversare sau deschiderea unor noi unităţi. „Ne dorim o lege care să protejeze producătorii de aceste abuzuri“, a afirmat Valentin Blănaru, director executiv al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL). Potrivit acestuia, noul act normativ urmează să stabilească drept limită un termen de plată de 30 de zile de la livrarea produsului, cantitatea minimă pe care o poate comanda magazinul ar urma să interzică vânzarea mărfii către comerciant sub costul de producţie.

„Nu ne aşteptăm ca acest proiect de lege să mai intre în dezbatere parlamentară în această legislatură. Singura posibilitate ar fi emiterea unei ordonanţe de urgenţă cu acest subiect, însă şi acest lucru e puţin probabil, având în vedere că guvernul va fi ocupat cu pregătirea alegerilor. Cel mai probabil, iniţiativa va rămâne fie pentru următoarea legislatură, fie pentru următorul guvern“, a afirmat Adrian Manolache, secretarul general al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).