MAE verifică fraude semnalate la instituții culturale din străinătate
- Simona Stupar
- 31 octombrie 2017, 00:00
Corpul de Control al Ministerului de Externe face verificări la Accademia di Romania din Roma și Institutul Român de Cultură din Veneția, situația fiind în atenția MAE încă din 2014
Mnisterul român de Externe a luat „măsuri specifice pentru remedierea diferitelor deficiențe semnalate și, potrivit prevederilor în vigoare, Corpul de Control și Evaluare Diplomatică al MAE a efectuat misiuni de verificare, rapoartele realizate fiind clasificate”, după cum a transmis Biroul de presă al MAE la solicitarea EVZ.
În perioada 16-21 octombrie 2017 s-a desfășurat o nouă misiune de control a Corpului de Control MAE la Accademia di Romania din Roma și Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția, care a avut în vedere și aspectele semnalate de emigrantul. it, una dintre publicațiile online ale românilor din Italia. Echipa de control a MAE continuă cercetările, urmând a realiza un raport privind constatările și măsurile propuse, potrivit MAE.
Bani la negru
Emigrantul.it a scris, în 12 septembrie, cum se făceau bani „la negru” la Accademia di Romania din Roma. Luni, în 23 octombrie, o mașină a unei firme de mutări a descărcat în curtea academiei... un pian. Se pare că în acte acest pianul apărea casat, de fapt el fusese împrumutat unei asociații al cărei președinte este tot o româncă. Pianul, evaluat în actele de casare, în 2007, la 28.500 lei vechi (în timp ce alte lucruri figurau ca fiind mai scumpe: un pikup Technics costa la cumpărare 799.500 lei vechi) s-a întors.
Publicația din Italia semnalează și alte nereguli, printre care vânzarea combustibilului primit și neconsumat, la o benzinărie din apropiere, sau declararea unor cantități fictive de materiale feroase, lemn, plastic, etc după demontarea aparaturii (televizoare, aparate de aer condiționat, videoproiectaore, reportofoane, etc).
Instituție de prestigiu
Accademia di Romania din Roma este o instituție științifică și culturală înfiin țată la propunerea lui Nicolae Iorga, în 1920 (ca şi „sora” ei, École roumaine de Fontenay- aux-Roses, de la Paris) destinată perfecţionării tinerilor licenţiaţi români în domeniile ştiinţelor umaniste, al artelor plastice şi arhitecturii