Actriţa spaniolă Margarita Lozano, cea care a lucrat cu mari regizori europeni precum Pier Paolo Pasolini şi Luis Buńuel, a decedat, luni, la vârsta de 90 de ani.
"Primăria din Lorca a decretat trei zile de doliu după dispariţia actriţei şi fiicei adoptive a oraşului, Margarita Lozano", au anunţat autorităţile din acest oraş spaniol situat în sud-estul ţării, locul unde a copilărit actriţa.
Fragmente din viața actriței Margarita Lozano
S-a născut în 1931 în Maroc. La maturitate, Margarita Lozano alegea să studieze domeniul modei, pentru a-l abandona în favoarea unei mai vechi pasiuni, aceea de a deveni actriţă.
Debutul în teatru avea loc la Madrid. Actrița a jucat în "Viridiana", o dramă regizată de spaniolul Luis Buńuel, care a câştigat Palme d'Or la Festivalul de Film de la Cannes, în anul 1961.
A fost foarte apreciată de regizorii italieni. A lucrat cu Pier Paolo Pasolini în "Porcherie" (1969) şi cu Sergio Leone în westernul "A Fistful of Dollars" (1964), film în care a jucat alături de Clint Eastwood.
După o pauză în care a dorit să petreacă mai mult timp cu familia, a revenit în cinematografia italiană în anii 1980, apărând în mai multe filme ale fraţilor Taviani și în "La messe est finie" de Nanni Moretti.
Arhitectul spaniol Simon Angel Ros, prieten al actriței, a declarat pentru presa locală că aceasta "s-a stins în pace" și că "inima i-a slăbit încet, nu a suferit".
O altă tragedie, moartea creatorului spaniol, Antonio Miro
Creatorul de modă, Antonio Miro, un reprezentant de seamă al modei spaniole specializat în design, a murit joi la vârsta de 74 de ani, au anunţat surse din cercul familiei sale, citate de EFE.
Creatorul de modă suferise un atac de cord în urmă cu şase zile, iar de atunci era plasat în comă indusă. Antonio Miro a decedat joi, 3 februarie.
Fragmente din viața creatorului
Creatorul se năștea la Sabadell în 1947. Urmând exemplul tatălui său, de profesie croitor, Antonio Miró şi-a deschis în 1968 primul său magazin, numit Groc, pe bulevardul Rambla Catalunya din Barcelona, optând pentru un stil avangardist, orientat către un public aflat în căutare de noi tendinţe.
Deoarece a avut succes cu primul lui butic, Antonio Miro s-a hotărât să înfiinţeze propria marcă, „Antonio Miró”, pentru bărbaţi şi femei, cu care a ajuns să prezinte colecţii pe multe podiumuri internaţionale din metropole ca Paris, Tokio sau New York.
În anul 2008, compania lui Antonio Miró a fost lovită de criză şi, după negocieri cu mai multe grupuri de modă, el a decis să vândă 70% dintre acţiunile sale unei societăți şi să se retragă treptat din lumea afacerilor, pentru a se putea concentra doar pe design, pasiunea sa.
În 1988, Antonio Miró a primit premiul Cristóbal Balenciaga pentru „Cel mai bun designer spaniol”, iar în anul 2000 a primit medalia FAD pentru întreaga carieră, acordată de Asociaţia de Design Industrial şi Promovarea Artelor Decorative.
Adopând un stil versatil şi plin de culoare, Antonio Miro a creat articole vestimentare şi pentru piese de teatru, filme ori producţii de televiziune, lansându-se totodată și în sectorul creaţiei de bijuterii şi parfumuri, alături de domeniul designul de interior şi al mobilierului de lux.