Încep lucrările la Centura Comarnic. Când va fi gata noua bandă de circulație

Sursa foto: Arhiva EVZ

Lucrările la Centura Comarnic încep luni, 6 noiembrie, potrivit unui anunț al Consiliului Județean Prahova. Este un pas important pentru fluidizarea circulației pe DN1.

Lucrările la Centura Comarnic vor fi demarate începând de luni, 6 noiembrie. Proiectul șoselei, cu o lungime de şase kilometri, a fost preluat de Consiliul Judeţean Prahova de la Ministerul Transporturilor. Lucrarea prevede construirea, într-un an, a unei benzi pe sens, poduri peste râul Prahova, dar şi peste linia de tren Bucureşti-Braşov.

Centura Comarnic va avea o nouă bandă de circulație

Așadar, lucrările la Centura Comarnic încep luni, 6 noiembrie, potrivit unui anunț al Consiliului Județean Prahova. Este un pas important pentru fluidizarea circulației pe DN1. Se va construi o centură ocolitoare la Comarnic, pentru fluidizarea circulației pe DN1.

Traseul leagă Bucureștiul de Valea Prahovei. Este unul dintre cele mai aglomerate din ţară, mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, traficul devenind insuportabil, iar cozile sunt imense în drum spre munte.

Proiectul Centura Comarnic ar urma să fie dus la bun sfârșit într-un an. Prevede realizarea câte unei benzi pe sens, poduri peste râul Prahova. Dar și peste linia de tren București-Brașov.

Constructorul centurii de şase kilometri este Asocierea Frasinul -Arthenis. Iar termenul de finalizare pentru Centura Comarnic, pe care l-a comunicat CJ Prahova este, noiembrie 2024.

„Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Termenul de finalizare a lucrărilor este noiembrie 2024. Consiliul Județean Prahova a făcut studiul de fezabilitate pentru acest traseu și a propus proiectul Ministerului Transporturilor/CNAIR – ca descărcare de pe viitoarea autostradă A3 (pentru facilitarea accesului în orașe/stațiuni al turiștilor și pentru ca autostrada să nu fie încărcată de localnici)”, a transmis CJ Prahova.

Alte lucrări ar urma să aibă loc pe Valea Prahovei

Tot pe Valea Prahovei, Compania de Drumuri vrea să construiască pasaje supraterane la Sinaia şi Predeal. Iar Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii modernizează un Drum Judeţean pe Valea Doftanei între Câmpina şi Săcele. Acest drum  va deveni o alternativă pentru ruta spre şi dinspre Braşov pe lânga varianta DN1A Cheia-Săcele.

Luni, 6 noiembrie 2023, au început lucrările la Centura ocolitoare a oraşului Comarnic, unul dintre cele mai așteptate proiecte de descongestionare a traficului de pe Valea Prahovei. Potrivit președintelui Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, într-un an se va circula pe acest drum. Construcția Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN1 vor fi realizate la finalul lucrării.

„Mă bucur foarte mult că am început lucrările la Centura Comarnic. Mărturisesc că este una dintre cele mai importante zile de când am preluat funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova. Nu pentru că Centura Comaric ar fi cel mai important proiect, nici pentru că ar fi cel mai mare. Ci pentru că, atunci când am spus că vreau să construim centuri ocolitoare ale orașelor de pe Valea Prahovei, oamenii credeau că e imposibil. Iată că, după 30 de ani de neputință a mai multor administrații locale și centrale, lucrurile s-au schimbat și visurile oamenilor se transformă în realitate.

Centura Comarnic este un proiect al Prahovei care doreşte să se dezvolte şi să-şi atingă potenţialul uriaş. Centura Comarnic este o formă de respect pentru prahoveni şi pentru românii care circulă pe DN1”, a declarat Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, la începerea construcției Centurii Comarnic.

Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km. Proiectul Centurii Comarnic a fost inițiat de Consiliul Județean Prahova și este finanțat de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din Programul Operațional Transporturi 2021-2027.

„Eu vreau să îi felicit pe cei de la Consiliul Județean Prahova că, într-un timp atât de scurt, au reușit ca protocolul dintre CNAIR și CJ să fie materializat. Noi am semnat anul trecut și anul acesta peste 60 de protocoale prin care am descentralizat lucrări de acest tip către autoritățile publice locale, dar prea puține au ajuns la stadiul în care să fie implementate. Aici lucrurile au intrat pe făgașul normal, pe partea de execuție. Durata de execuție din contract este de 21 de luni, dar, dacă aici lucrurile se întâmplă mai repede, nu pot decât să mă bucur. Mai mult, am semnat un parteneriat și pentru Azuga-Bușteni. Am înțeles de la domnul președinte că licitația se va finaliza până la sfârșitul anului, după care se va intra în faa de proiectare, iar din primăvară vor începe lucrările”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, la Comarnic.

Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic. Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA.

„Pentru a realiza un proiect precum Centura Comarnic, îți trebuie multă muncă, determinare și o echipă unită. Și asta avem noi la Consiliul Județean Prahova. În numele prahovenilor și în numele tuturor celor care au stat în trafic pe Valea Prahovei, îi mulțumesc domnului ministru Grindeanu că ne-a fost un partener onest și hotărât, că are o echipă extrem de performantă la Ministerul Transporturilor – la fonduri și la CNAIR”, a mai spus Iulian Dumitrescu.