Producătorul german de automobile de lux BMW a fost dat în judecată în Statele Unite pentru instalarea unor "dispozitivele de împiedicare" instalate pe zeci de mii de vehicule. Acestea ar avea rolul de a păcăli aparatele de testare a emisiilor motoarelor termice diesel, conform declarației de marți a avocaților părților vătămate.
Plângerea a fost depusă la instanța federală din New Jersey și va deveni o acțiune colectivă în justiție imediat ce va fi aprobată de un judecător. Cazul se referă la modelele diesel BMW X5 și 335D, vândute între 2009 și 2013. Avocații companiei Hagens Berman susțin că emisiile provenite de la aceste modele au fost de 27 de ori mai mari decât standardul permis - fapt mascat de "dispozitive de împiedicare" și de "software manipulator". "În ceea ce privește acești indici, modelele respective nu sunt doar poluante - ele nu îndeplinesc standardele pentru a fi conduse legal pe străzile din SUA și nimeni nu ar fi cumpărat aceste mașini dacă BMW ar fi spus adevărul", a declarat domnul Steve Berman, unul dintre managerii firmei. "BMW a ales perfect conștient să nu își informeze clienții loiali, forțându-i să suporte consecințele pentru degradarea mediului înconjurător, însă fără a fi în cunoștință de cauză". BMW este doar cel mai recent producător de automobile care se confruntă cu acțiuni în justiție din cauza încălcării normelor de emisii – s-a constatat că rivalii de la Volkswagen au integrat "dispozitive de împiedicare" în peste 11 milioane de automobile din întreaga lume. Este vorba de așa-numitul scandal "diesel-gate". Avocații solicită rambursarea către clienți a sumelor pe care aceștia le-au plătit pentru achiziționarea mașinilor. Acum o săptămână, autoritățile germane au făcut o inspecție inopinată la sediul BMW din München și la o altă unitate aflată în Austria, în legătură cu o investigație preliminară privind posibile fraude legate de sistemele de înșelare a aparatelor de testare a emisiilor, care ar fi fost integrate în peste 11.000 de automobile. BMW a confirmat inspecțiile și a repetat poziția companiei, potrivit căreia "o subrutină software programată corect a fost alocată, din greșeală, unor modele incompatibile".