O ordonanță de Guvern, aprobată de Guvernul Cîțu, la finalul săptămânii trecute a blocat toate concursurile pentru ocuparea funcțiilor publice, ceea ce înseamnă că toate angajările pe funcții bugetate de la bugetul de stat au fost blocate.
Prin OUG 99/2021, Legea 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost modificată, prin adăugarea unui nou aliniat la articolul 27.
Astfel, noua prevedere adoptată prin OUG 99/2021 prevede că ”în instituţiile şi autorităţile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcţiilor vacante şi temporar vacante, cu excepţia celor prevăzute la alin. (1) şi (2), a posturilor şi funcţiilor vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea şi coordonarea acestuia, a posturilor şi funcţiilor vacante din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi caselor de asigurări de sănătate, a posturilor şi funcţiilor vacante din unităţile sanitare publice aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii...”, se arată în documentul Guvernului Cîțu.
Pe listă mai sunt două excepții, Academia Română și Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior
Administrațiile locale au cel mai mult de suferit
Primarul comunei Apahida, județul Cluj, Grigore Fati a declarat că la nivelul administrației pe care o conduce există șase posturi libere, care s-au vacantat pentru că titularii s-au pensionat.
”Am organizat concurs chiar în ziua de luni. Acum ce să le spun la oameni? Să plece acasă că nu mai pot fi angajați, nici cei care au reușit la concurs, pentru că onor Guvernul României nu se mai pot face angajări. Și așa, toate cele șase funcții vacante nu s-au ocupat. Vă dau un exemplu, la casierie există un post liber. Acum sunt doi angajați care deservesc o comună cu 20.000 de oameni, în loc să fie trei”, a spus Fati.
Concursurile pentru polițiști suspendate și ele
Fiecare inspectorat de poliție județean a afișat pe pagina proprie de internet, posturile disponibile care vor fi scoase la concurs, dar și calendarul înscrierilor.
Cine dorește să ocupe unul dintre 412 de posturi de ajutor șef de post, scoase la concurs prin încadrare directă din sursă externă, va accesa pagina de internet a inspectoratului de poliție județean pe care și-l alege, și va proceda la completarea cererilor puse la dispoziție, pe care le va transmite pe o adresă de e-mail dedicată.
Numai că acum, cu noua prevedere legală adoptată de Guvernul Cîțu toate angajările sunt blocate, ceea ce presupune că, cel puțin în perioada următoare, pe străzi vom avea tot același număr de polițiști.