Evenimentul Zilei > Actualitate > L’Oreal, gigantul cosmeticelor, acuzat de spionaj şi publicitate înșelătoare. Amenzi de ordinul milioanelor de euro
L’Oreal, gigantul cosmeticelor, acuzat de spionaj şi publicitate înșelătoare. Amenzi de ordinul milioanelor de euro

L’Oreal, gigantul cosmeticelor, acuzat de spionaj şi publicitate înșelătoare. Amenzi de ordinul milioanelor de euro

L'Oreal, gigantul cosmetic și de frumusețe care reunește până la 36 de mărci, cu prezență în 150 de țări și cu o cifră de afaceri de 27.992 milioane în 2020, se confruntă cu acuzații incredibil de grave.

L’Oreal, gigantul cosmeticelor, a fost sancționată în țări precum China, Statele Unite, Franța sau Spania. L’Oreal, alături de alte mărci din sectorul profesionist de coafură, a fost sancționat de Comisia Națională a Piețelor și Concurenței (CNMC), cu o amendă de 51 de milioane, din care compania franceză a trebuit să își asume 23,2 milioane, mai mult decât jumătate.

Această sancțiune pentru acordul de prețuri și schimbul de informații este în limita celor mai mari 15 impuse de CNMC. L’Oreal a fost acuzat, de asemenea, de infracțiuni precum spionajul industrial, o practică care a devenit o adevărată industrie.

Potrivit unui raport PWC, acesta reprezintă peste 3.000 de milioane de euro companiilor care sunt victime ale furtului de proprietate intelectuală sau al informațiilor secrete despre produse sau formule.

Firma franceză fondată de Eugène Schueller în 1909 a fost condamnată de Justiția țării galice pentru un caz de spionaj

Plângerea grupului Guinot, o companie lideră în institutele de înfrumusețare din Franța și cu centre din alte teritorii, a acuzat gigantul cosmeticelor că spionează centrele sale pentru a obține date și informații despre modul în care centrele și-au captat și tratat clienții.

Astfel, Curtea Comercială din Paris a dispus ca L’Oreal să plătească o amendă de 370.000 de euro (foarte departe de milionarul solicitat de Guinot) pentru „însușirea unor elemente ale cunoștințelor companiei Guinot și utilizarea mijloacelor neloiale pentru a însuși direct informațiile unui concurent”, așa cum se explică în propoziția sa.

Tot în Franța, locul de naștere și sediul multinaționalului, L’Oreal a avut probleme cu Trezoreria sa. Compania a trebuit să ajungă la un acord cu autoritățile fiscale franceze cu privire la trei dintre filialele sale, marca de lux Lancome, Cosmétique Active International și Prestige & Collections International, pentru plata a 320 de milioane de euro, care ar corespunde taxei companiilor pentru cinci exerciții financiare între 2014 și 2018.

În China , o țară cu reguli stricte în ceea ce privește publicitatea, L’Oreal a fost deja condamnat și sancționat recent de trei ori pentru încălcarea legii publicității din China.

Prima a fost de 25.000 de euro, a doua de 26.230 și a treia și cea mai substanțială de 169.620 de euro

Autoritățile chineze au considerat că L’Oreal face „reclame înșelătoare” cu privire la produsele sale. În cele din urmă, nu a scăpat de autoritățile din Statele Unite, unde a trebuit să fie supus unui proces pentru spionaj industrial acuzat de furtul unei formule de înălbire de la compania Olaplex.

Un tribunal din California a ordonat ca L’Oreal să despăgubească compania Olaplex din Santa Barbara cu 91,4 milioane de dolari, găsind compania franceză vinovată de încălcarea relațiilor comerciale, încălcarea unui contract, încălcarea a două brevete și furtul secretelor legate de înălbirea părului, scrie confilegal.com.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News