Loganul ruginit, la service

330.000 de Loganuri in versiunea berlina, fabricate in perioada 2004-2006, vor fi supuse unui control gratuit anticoroziune, la urmatoarea revizie.

Dacia va verifica circa 330.000 de automobile Logan versiunea berlina, vandute in Romania si la export, pentru a stabili daca sunt necesare masuri suplimentare de protectie a caroseriei, dupa ce producatorul a constatat prezenta unor „puncte de oxidare in pasajele rotilor din spate ale unor vehicule”.

Controlul anticoroziune va fi aplicat doar autoturismelor produse in perioada 2004-2006 si va fi efectuat gratuit, cu ocazia viitoarei revizii. Posesorii masinilor vor fi instiintati printr-o scrisoare de operatiunea de service, iar doua linii de telefonie au fost deschise pentru detalii suplimentare. Potrivit datelor furnizate de constructorul auto, vor fi controlate putin peste 200.000 de autoturisme vandute pe piata romaneasca si alte 126.000 de masini comercializate la export.

Loganul continua astfel traditia nefericita a Daciei, care crea probleme posesorilor din cauza petelor mari de rugina care apareau mai ales la praguri si aripi.

Ne puteți urmări și pe Google News

De ce intra in service

Operatiunea de service este determinata de identificarea punctelor de oxidare la unele vehicule, legate de patrunderea apei prin pasajele rotilor spate ca urmare a unor operatiuni imperfect realizate - aplicarea de mastic si/sau pozitionarea unui obturator - in cursul procesului de fabricatie, potrivit companiei.

„Au fost identificate aproape 100 de masini (n.r. - cu puncte de oxidare in pasajele rotilor din spate). Majoritatea au fost utilizate in conditii severe. Acestea reprezinta mai putin de 0,05% din numarul total de masini Logan berline vandute in Romania”, dupa cum ne-a comunicat Biroul de presa al Dacia.

Astfel, daca in urma controlului efectuat cu ocazia reviziei sunt descoperite puncte de oxidare, se va injecta suplimentar ceara protectoare in anumite portiuni ale caroseriei.

Berlina produsa in 2007 nu are probleme

Posesorii de Logan berlina produs anul trecut nu vor fi nevoiti sa realizeze controlul anticoroziune. „Incepand din anul 2007, in uzina au fost luate masuri de ameliorare a calitatii fabricatiei si a controalelor, in special in momentul aplicarii masticului, operatiune care necesita foarte multa atentie”, a precizat Dacia. In carnetul de intretinere al autoturismului este prevazuta o garantie anticoroziva de sase ani.

Primul Logan in versiune berlina a fost lansat in septembrie 2004. Doi ani mai tarziu, constructorul auto lansa versiunea break (MCV), iar in 2007 - utilitara (VAN). In acest an, Dacia va lansa modelul pick-up si o versiune europeana a modelului Sandero (derivat din Logan), disponibil la vanzare de doua luni in America de Sud. 

De la lansare si pana astazi, Dacia a vandut peste o jumatate de milion de autoturisme sub marca Logan, produse la Mioveni. Anul trecut, vanzarile Dacia in Romania au totalizat 102.000 unitati, in scadere fata de 2006, cand au fost comercializate 107.000 unitati. Pe de alta parte, exporturile au crescut cu 44%.

NOUA TAXA

Inmatricularea Loganului va costa 560 de euro Taxa de inmatriculare pentru un Logan nou va creste cu 400 de euro in urma aplicarii noii formule de calcul a taxei de inmatriculare, realizata de Ministerul Finantelor si agreata miercuri de Comisia Europeana. Pe vechea grila, taxa de inmatriculare pentru un Logan se ridica la 160 de euro. Dupa noua formula, inmatricularea unui Logan nou va costa 560 de euro.

Noua grila coreleaza nivelul taxei cu valoarea de piata a automobilului si duce la cresterea de trei ori a taxei la masini noi, urmand sa scada proportional cu vechimea.

Ordonanta de modificare a legislatiei privind taxa de inmatriculare ar putea fi emisa pana pe 31 ianuarie si adoptata in februarie, potrivit oficialilor. Grupul francez Renault, care detine Dacia, a demarat productia si asamblarea de Logan si in Maroc, Rusia, Iran, India, Columbia si Brazilia.

Cititi si Loganul are probleme cu vopseaua.