Sătenii din nordul Indiei nu au prea multe legături cu lumea exterioară - nu au apă curentă, au curent electric doar două ore pe zi şi, evident, nu au computere. Totuşi, o aşezare din acea regiune nu se va mai numi de acum înainte Shiv Nagar, în cinstea zeului hindus Shiva, ci SnapDeal.com, relatează CNN.
Oamenii din Shiv Nagar au fost extrem de fericiţi după ce compania indiană de comerţ online SnapDeal.com a decis să ajute comunitatea locală şi a instalat 15 pompe manuale de apă. Sătenii nu mai sunt nevoiţi acum să meargă pe jos kilometri întregi, pentru a-şi potoli setea, într-o zonă unde nu există altă sursă de apă potabilă. Gesturi caritabileKunal Bahl, fondatorul companiei SanpDeal.com, a hotărât să folosească o parte din profitul realizat pentru a-i ajuta pe aceşti oameni. Proiectul filantropic a fost discutat, întâmplător, în birourile firmei din New Delhi, când un coleg al lui Bahl i-a povestit acestuia despre satele aflate la trei ore distanţă, în sud-estul capitalei indiene, unde oamenii sunt extrem de săraci. Bahl (28 de ani) a vizitat aşezarea respectivă, a discutat cu liderii locali şi a plătit 5.000 de dolari pentru instalarea acestor pompe de apă, pentru care oamenii îi vor fi mereu recunoscători. Localnicii nu vor avea bani să cumpere un computer, nici măcar unul second-hand, în viitorul apropiat, dar, cu siguranţă, săptămâna trecută au fost încântaţi că s-a inventat comerţul virtual.