Linguriţele, responsabile de greutatea avioanelor

Pentru a reduce consumul de combustibil în timpul perioadei de criză, companiile aeriene au decis să micşoreze dimensiunile linguriţelor şi numărul revistelor distribuite gratuit în avioane.

Dacă unele companii americane, cum ar fi Northwest Airlines, au decis să renunţe în totalitate la linguriţe, în cazul în care felurile de mâncare nu impun folosirea acestora, altele, precum JAL din Japonia, au recurs la tot felul de acţiuni prin care au încercat să găsească metoda optimă de  a micşora costurile.

Astfel, japonezii au luat totul şi au încărcat într-un avion 747, după care le-au depozitat pe podeaua unei săli de sport, pentru a tria obiectele de care au într-adevăr nevoie. Aşa au ajuns la concluzia că, dacă ar reduce dimensiunile linguriţelor, greutatea aeronavei ar fi mai mică.

"Când ai un jumbo jet cu 400 de pasageri la bord, cărora trebuie să le serveşti câte două sau trei mese, asta poate salva câteva kilograme", a declarat Paul Steele, directorul de mediu al IATA.

Alte companii aeriene au venit cu tot felul de iniţiative ingenioase pentru a uşura greutatea aeronavelor: au renunţat la reviste, iar cataloagele de autopromovare au fost mutate din format tipărit, direct pe ecranele televizorului.

Nici cantitatea de apă din avioane nu mai este la fel de mare. În plus, se preconizează ca, în viitor, scaunele pasagerilor să fie cu 30 de procente mai uşoare, iar fibrele de carbon ranforsat vor intra din ce în ce mai mult în compoziţia carcaselor televizoarelor din avion.

Cele mai multe dintre iniţiative au fost adoptate ca urmare a scumpirii carburanţilor, dar şi ca o consecinţă a presiunii care se face asupra companiilor pentru a reduce emisiile de carbon.   În acest sens, industria aeronautică intenţionează să recurgă la combustibili alternativi, cum ar fi algele, despre care se crede că sunt la fel de productivi, sau chiar mai buni decât clasicul kerosen.