Ligia Deca a vorbit despre schimbările pe care le aduce începutul anului școlar 2024-2025. Aproximativ trei milioane de elevi încep școala luni, iar ministrul Educației se pregătește ca anul școlar să înceapă în condiții bune.
Ligia Deca: Începutul școlii vine cu măsuri în plus
Ligia Deca a anunțat înainte de începutul anului școlar că anul viitor examenele vor fi mai devreme, pentru a evită canicula.
De asemenea, ministrul Educației a mai informat că anul școlar vine cu măsuri în plus în ceea ce privește siguranța în școală, inclusiv în Regulamentul de funcționare și organizare.
Ligia Deca a demarat în acest sens un plan odată cu începerea anului școlar „pentru limitarea violenței și a consumului de droguri”.
Cătălin Predoiu, implicat în programul pentru siguranța elevilor
Cătălin Predoiu, ministrul de Interne, a inițiat un plan împreună cu Ministerul Educației și Ministerul Justiției condus de Alina Gorghiu, dar și alte structuri ale guvernului, ministere și autorități.
Ligia Deca a mai subliniat faptul că Regulamentul școlilor se va schimba din acest an în acord cu obiectivul principal, creșterea gradului de siguranță pentru elevi. Există acum o procedură de management a cazurilor de violență și se iau măsuri „pentru ca școala să fie un mediu sigur”, a explicat ministrul Educației.
Ligia Deca, despre Programul anual Săptămâna altfel
Programul anual Săptămâna altfel, program până acum la alegerea școlii, va cuprinde și activități de prevenție și informare despre riscurile drogurilor și efectele violenței fizice și verbale între elevi.
Ligia Deca a mai anunțat că anul viitor examenele de vor da mai devreme, explicând faptul că își dorește ca elevii să nu mai treacă prin situația de anul acesta, cu probe în plină perioadă de caniculă. Mai menționăm faptul că luni, 9 septembrie, încep școala aproximativ trei milioane de elevi, iar peste 180.000 încep clasa pregătitoare.
La consfătuirile inspectorilor școlari generali, ce au loc la Brașov, Ligia Deca a transmis „Fără campanie electorală în școli. Școala trebuie să rămână un spațiu al învățării”.