Lidl, planuri mari în România. Ce vrea să facă rețeaua de magazine

Lidl, planuri mari în România. Ce vrea să facă rețeaua de magazine Magazin Lidl. Sursa foto: Arhiva EVZ

Retailerul german Lidl, principalul jucător pe piața comerțului alimentar din România în funcție de cifra de afaceri din 2023, va inaugura în curând cel mai mare centru logistic al său din țară, situat în Ariceștii Rahtivani, județul Prahova.

Lidl, planuri mari în România. Compania se dezvoltă pe plan local

Depozitul cu o suprafață de 73.000 mp se află în apropierea depozitului de la Nedelea, pe care Lidl l-a preluat în 2010 odată cu achiziția lanțului Plus Discount și pe care acum intenționează să-l vândă. Având planificată deschiderea a aproximativ 200 de magazine noi în următorii șase ani la nivel național, Lidl va începe în curând construcția unui alt centru logistic în Arad, conform informațiilor furnizate de economica.net.

Astfel, în câteva luni, acest depozit va începe să livreze marfa către magazinele pe care le deservește.

Noul depozit din Prahova este cel mai mare din portofoliul Lidl România. Acesta ocupă o suprafață totală a terenului de peste 230.000 de metri pătrați și are o suprafață construită de peste 73.000 de metri pătrați. Centrul poate stoca în total peste 55.000 de paleți.

Ne puteți urmări și pe Google News
Alertă alimentară în Lidl România. Nu consumați acest produs. Foto

Lidl România. Sursa: Dreamstime.com

Compania nu oferă detalii despre bugetul alocat

În ceea ce privește costurile, compania afirmă că bugetul destinat construcției "garantează durabilitatea, sustenabilitatea și reducerea impactului asupra mediului înconjurător".

Între timp, compania a pus în vânzare depozitul din Nedelea, situat în apropierea imediată a celui din Ariceștii Rahtivani. Centrul nu a putut fi adus la standardele de sustenabilitate ale companiei.

Depozitul din Nedelea este primul din portofoliul Lidl, având o suprafață de 38.000 de metri pătrați. Acesta include platforma logistică și birourile unde funcționează departamentele de suport. A fost integrat în portofoliul companiei în 2010, odată cu achiziționarea rețelei de magazine Plus Discount de la Tengelmann.

 Lidl își dorește să optimizeze rutele de transport

„Suntem într-un continuu proces de optimizare a spațiului logistic, iar noul depozit din Ariceștii Rahtivani va prelua activitățile desfășurate acum în cadrul centrului logistic Nedelea, pentru care am început demersurile de vânzare”, au explicat oficialii companiei sursei citate.

Conform acestora, compania își centrează atenția pe eficiență continuă, ceea ce implică strategii de logistică pentru optimizarea rutelor de aprovizionare, reducerea consumului de resurse, minimizarea impactului asupra mediului și alocarea echilibrată a numărului de magazine pentru fiecare depozit.

„Acest nou depozit ne va ajuta la optimizarea rutelor de transport din zonele Prahova – Ilfov, dar și în zonele din centrul și sud-estul țării”, mai spune compania care se pregătește deja și pentru inaugurarea celui de al șapte-lea depozit, în Arad.

Compania are în plan să deschidă încă 200 de magazine în România

Pentru centrul logistic din Arad, situat în apropierea autostrăzii A1, compania a demarat deja procesul de licitație pentru selectarea antreprenorului general. După începerea lucrărilor, acestea sunt de obicei finalizate în aproximativ 24 de luni.

„Vom continua investițiile logistice pe piața locală, căci ne dorim să deschidem în jur de 200 de magazine în următorii șase ani”, mai spune compania.

În prezent, Lidl operează la nivel local șase centre logistice în următoarele locații: Chiajna (aproape de București), Nedelea (aproape de Ploiești), Iernut (aproape de Târgu-Mureș), Lugoj (în județul Timiș), Roman (în județul Neamț) și Fundeni (în județul Călărași). Împreună, aceste șase depozite au o suprafață construită de aproximativ 267.000 de metri pătrați.

În general, majoritatea depozitelor au între 38.000 și 48.000 de metri pătrați, cu excepția centrului de la Fundeni, care are 56.000 de metri pătrați și reprezintă cel mai recent proiect logistic al companiei.