Anchetă de proporții la Timișoara, după ce procurorii DIICOT au destructurat o rețea formată din 44 de persoane care ar fi sustras, de-a lungul anilor, 50% din combustibilul destinat transportului.

Ar fi implicați, printre alții, liderul de sindicat, șefii Depoului CFR Timișoara și 22 de mecanici de locomotivă. Aceștia ar fi furat de ani buni motorina cu care trebuiau să pună în mișcare trenurile, având girul șefilor locali și din București. Rețeaua a constituit și o conductă care ducea zecile de mii de tone din depou la o stație Peco din apropiere. Ce nu se vindea la pompă, se scotea din unitate de către mecanici, cu canistra, iar aceștia îi plăteau, lunar, câte 100 de euro șefului sindicatului.


FOTO: Cristian Jigoria, șeful Depoului Timișoara



Avere de bugetar

Potrivit procurorilor, capul rețelei ar fi liderul de sindicat Ioan Boloș, care a fost săltat dintr-un hotel din București. În biroul gestionarului depoului, Gheorghe Borza, s-au găsit 100.000 de lei și zeci de mii de euro, iar în locuințele lui, alte 150.000 de euro. Borza are un salariu de 1.800 de lei, un apartament, două vile, de câte 200 mp, și două mașini de lux, un Tiguan și un Touareg.


FOTO: Gheorghe Borza, gestionarul șef



Șeful Depoului CFR Timișoara, Cristian Jigoria, deține un apartament de 100 mp, un Passat și 10.200 de euro într-un cont, alte trei însumând 50.800 de lei. Din Depoul CFR Timișoara s-a furat, ani la rând, mai mult de 50% din combustibilul destinat transportului călătorilor. „Din grupul infracțional făceau parte șeful unității (Cristian Jigoria), adjunctul șefului de unitate (Alina Apostol, iubita sindicalistului), contabila șefă (Florina Silaghi), gestionarul șef (Gheorghe Borza), și liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timișoara (Ioan Boloș). Ei coordonau activitatea de sustragere a unor cantități uriașe de motorină din gestiunea unității”, informează conducerea DIICOT Timișoara. Prejudiciul în cauză este de aproape 1.000.000 de euro.

Un polițist TF asigura protecția

Conducta artizanală prin care se fura motorina a fost construită înainte de 2010, cu girul șefilor din București și cu beneficii acordate unor polițiști TF. Aceștia au verificat mai multe reclamații, însă au constatat că instalația „nu există”. „Locomotivele ieșeau cu rezervoarele pline, iar la întoarcere, tot ce rămânea era extras prin conductă”, arată surse judiciare. Cel care asigura protecția rețelei la Poliția TF ar fi ajutorul șefului de post.