Metrorex continuă seria de măsuri pentru deplasarea în siguranță a călătorilor între stațiile de corespondență Piața Unirii 1 – Piața Unirii 2 și Piața Victoriei 1 – Piața Victoriei 2, ca urmare a situațiilor de supraaglomerare semnalate la orele de vârf. Astfel, echipe mixte formate din angajați Metrorex, Poliția Metrou, agenți de pază, reprezentanți ai Jandarmeriei și ai ISU sunt prezente în intervalele orare 07.30-10.00 și 16.30 – 19.00, în cele patru stații de metrou, pentru coordonare și intervenție în caz de necesitate. De asemenea, fiecare agent de stație va fi prezent în aceste stații, pentru a transmite Dispeceratului Central evoluția situației din teren.

În cazul aglomerării pasajelor de trecere, se fac anunțuri repetate de informare a călătorilor cu privire la restricționarea temporară a accesului înaintea aparatelor de taxare precum şi pentru staționarea la nivel peron sau vestibul. În plus, vor fi montate benzi de restricţionare a accesului, amplasate înaintea aparatelor de validare. Reamintim călătorilor că Metrorex funcţionează la capacitate maximă, cu 65 de trenuri, în intervalele cu vârf de trafic (7:00 – 9:00 şi 17:00 – 19:00), pe toate magistralele.

Intervalul cu vârf de trafic va fi extins până la descongestionarea aglomeraţiei din staţii. Astfel, se circulă:

– Magistrala 1 – 22 trenuri şi 1 rezervă

– Magistrala 2 – 21 trenuri şi 1 rezervă

– Magistrala 3 – 15 trenuri

– Magistrala 4 – 4 trenuri şi 1 rezervă

În plus, se asigură succesiunea trenurilor la un interval de:

– maxim 3 minute la orele de vârf pe Magistrala 2

– 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 şi 3 (Eroilor – Nicolae Grigorescu)

– 5-6 minute în restul timpului.

Metrorex reaminteşte că, încă din septembrie 2016, Directorul General al Metrorex a emis o decizie prin care a fost aprobat “Planul pentru Organizarea Comandamentului pentru Preîntâmpinarea şi Combaterea Efectelor Înzăpezirii”  pentru iarna 2016 – 2017, din care menţionăm următoarele măsuri, luate încă de la acea dată:

Desemnarea de responsabili pentru:

– evacuarea zăpezii din depouri;

– curăţarea accesurilor şi drumurilor de acces la magazii, depozite;

– curăţarea şi evacuarea zăpezii pe timp de zi şi noapte la accesurile în staţiile de metrou şi din zona lifturilor;

– asigurarea permanentă a forţei de muncă (repartizarea pe subunităţi a staţiilor de metrou);

– aprovizionarea cu material specific intervenţiilor de deszăpezire;

– monitorizarea permanentă a activităţilor de către Dispecerul Central de serviciu.

În data de 6.01.2017, Directorul General a dispus:

– suplimentarea echipelor de intervenție pentru deszăpezirea accesurilor în stațiile de metrou;

– deplasarea în teren a personalului din conducere, pentru monitorizarea situației și asigurarea implementării măsurilor luate în această perioadă;

– funcţionarea la capacitatea maximă de trenuri, în intervalele cu vârf de trafic (7:00 – 9:00 şi 17:00 – 19:00), pe toate magistralele, respectiv 65 de trenuri.

Din data de 11.01.2017 şi până în prezent, Metrorex a continuat implementarea de noi măsuri:

– mobilizarea suplimentară a peste 100 de angajaţi pentru deszăpezirea zonelor de acces în staţiile de metrou;

– solicitarea şi primirea sprijinului autorităţilor de ordine şi siguranţă publică – Poliţia Metrou, şi Jandarmerie (cu ajutorul Prefecturii Bucureşti), pentru dirijarea călătorilor în staţiile cu un trafic crescut – Piaţa Unirii şi Piaţa Victoriei (1 şi 2);

– limitarea accesului în staţii, în faţa validatoarelor şi la nivelul peronului, pentru perioade scurte de timp, pentru siguranţa transportului şi evitarea supraaglomerării pasajelor de trecere, în special la staţiile de corespondenţă;

asigurarea succesiunii trenurilor la un interval de: maxim 3 minute la orele de vârf pe Magistrala 2; 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 şi 3 (Eroilor – Nicolae Grigorescu); 5-6 minute în restul timpului.

– evitarea în perioada de vârf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele staţiilor unde se înregistrează un trafic mare de călători, iar infrastructura şi instalaţiile aferente nu permit o dispersare optimă a călătorilor (Piaţa Unirii, Piaţa Victoriei, Dristor);

– suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micşorarea timpilor de întoarcere a trenurilor la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.

Deși măsurile de siguranță au intrat în vigoare de mai bine de o săptămână, zilele trecute peronul stației de metrou Piața Unirii era arhiplin. Întrebaţi de ce acest fenomen s-a intensificat în ultima perioadă, cei din conducerea Metrorex ridică din umeri şi răspund că aşa e normal, potrivit realitatea.