A fost adoptată legea care va ajuta milioane de români aflați în străinătate. Se renunță la birocrație

Sursa Foto: Arhiva EVZ

Cetățenii români aflați în străinătate vor putea primi titlul de călătorie și în formă electronică. Acesta va fi semnat cu semnătură electronică calificată și asimilat înscrisurilor autentice. Proiectul de lege a fost adoptat de Parlament.

Titlul de călătorie este documentul care se eliberează în formă tipărită sau în formă electronică de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României cetățenilor români aflați în străinătate, care nu mai posedă document de călătorie valabil, pentru ca titularul să se întoarcă în țară. Inițiatorii arată că măsura va debirocratiza serviciile consulare și va facilita accesul cetățenilor la aceste servicii.

Veste bună pentru români! Titlul de călătorie va fi emis în format electronic

Legea va ajuta milioane de români aflați în străinătate. Titlul de călătorie se va obține direct din fața computerului:

”Astăzi, colegii deputați au dat un vot deosebit de important. Este vorba despre legea care va ajuta milioane de români aflați în străinătate să obțină titlul de călătorie direct din fața computerului. Nu va mai fi nevoie să se mai deplaseze sute de km sau să mai aștepte la cozi, fără să mai piardă timp și bani. Legea va merge la Președintele României pentru promulgare.

Începând de astăzi, digitalizarea serviciilor consulare devine realitate. Secțiile consulare vor fi degrevate de activitatea care le ocupa cea mai mare parte din timp și din resurse”, se arată în mesajul transmis de cabinetul deputatului PNL pentru diaspora Valentin Făgărăşian .

Titlurile de călătorie vor putea fi primite direct pe mesageria electronică, pe computer sau pe telefon

Legea adoptată va rezolva și problema recunoașterii documentelor emise în format electronic:

„Titlurile de călătorie emise pe hârtie vor fi primite direct pe mesageria electronică, pe computer sau pe telefon. Mai mult decât atât, legea adoptată astăzi va rezolva și problema recunoașterii documentelor emise în format electronic de către autoritățile publice ale altor state europene, cum ar fi certificate de rezidență, caziere, atestate, lucru care până astăzi nu era posibil fără digitalizare.

Le mulțumesc tuturor deputaților care au susținut această lege. Aceasta va demonstra românilor de peste hotare că PNL este aproape de ei. Depunem eforturi să le rezolvăm problemele. Îmi exprim speranța că voi beneficia de același sprijin parlamentar și în legătură cu alte inițiative parlamentare care îi vizează pe românii din diaspora, cum ar fi proiectul legislativ care privește direcționarea veniturilor obținute din unele taxe consulare pentru sprijinirea repatrierii românilor decedați în străinătate sau pachetul legislativ pentru stimularea reîntregirii familiilor în România, în scopul reducerii numărului de copii care au părinți plecați la muncă în străinătate”, a spus deputatul PNL.

Ministerul Afacerilor Externe va trebui să faciliteze accesul online pentru români la serviciile consulare

În termen de 180 de zile de la data intrării a legii, Ministerul Afacerilor Externe va trebui să dezvolte capacitățile tehnice ale misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României pentru programarea electronică a cetățenilor români în scopul accesării serviciilor consulare, precum și pentru primirea și recunoașterea certificatelor, atestatelor și altor documente în format electronic eliberate de autoritățile publice din statele membre ale Uniunii Europene și Spațiul Economic European.

Camera Deputaţilor este for decizional. Proiectul de lege merge la promulgare la președintele Klaus Iohannis.