O lege controversată se află pe masa de lucru a ministrului Transporturilor Cătălin Drulă. Actul normativ promovează interesele unui controversat om de afaceri care administrează aerodromul din Tuzla.
Lege controversată pe masa USR-istului Cătălin Drulă.
Un proiect de lege controversat se află în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Este vorba de o inițiativă privind deschiderea unui punct de trecere a frontierei și birou vamal la Aeroportul Tuzla. Aeroportul este administrat de Regional Air Services, companie patronată de afaceristul Dorin Ivașcu. Acesta este un controversat om de afaceri care își dorește să înființeze un aeroport internațional la Tuzla.
Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă (USR) nu pare a avea nimic împotriva îndeplinirii dorinței afaceristului constănțean.
Lege controversată pe masa lui Cătălin Drulă
Pe 16 martie, a fost publicat pe pagina oficială a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, proiectul de hotărâre pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Actul normativ mai prevede și completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului (105/ 2001) privind frontiera de stat a României.
Cei interesați de acest subiect pot depune propuneri și observații pe marginea proiectului legislativ până la data de 29 martie.
Ministerul motivează propunerea prin faptul că un astfel de demers va încuraja dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Aeroportul din Tuzla este prins și în strategia de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030. Este vorba de Master Planul General de Transport al României din 2016.
Dorin Ivașcu nu se lasă
Controversatul afacerist Dorin Ivașcu militează de multă vreme pentru un aeroport internațional la Tuzla. Demersurile sale datează de mai bine de opt ani. Acesta este patronul firmei Regional Air Services (AIR), care administrează aerodromul Tuzla.
Periodic, Dorin Ivașcu încearcă să-și promoveze interesul, până acum fără succes.
Dorin Ivașcu a mai încercat o dată, la începutul stării de urgență, în martie 2020. Proiectul legislativ s-a aflat pe ordinea de zi a ședinței de guvern din 26 martie 2020, pe vremea guvernului Orban.
Presa a atras atenția că transformarea aerodromului din Tuzla în punct de frontieră reprezintă o problemă de securitate națională. Acesta este situat în apropiere de baza americană de la Mihail Kogălniceanu.
Un controversat afacerist
Evenimentul Zilei a scris și în trecut despre Dorin Ivașcu și afacerile sale controversate. Supranumit „mogulul aerului”, acesta are afaceri pe aproape aeroporturile din țară. O firmă pe care o controlează deține handling-ul exclusiv pe aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni. Numele său apare în relatările presei încă din 2014. Dorin Ivașcu este descris drept un profitor al banului public.
Despre el se spune că a început să lucreze în industria aviatică încă dinainte de 1989, ca angajat la TAROM. După ce a preluat administrarea aerodromului Tuzla, el și-a propus să-l transforme în aeroport internațional.
Jurnaliștii l-au comparat cu Gruia Stoica, despre care s-a spus că și-a construit afacerea pe spatele CFR Marfă.
„Regăsim un scenariu similar la Aeroportul de Internațional Mihail Kogălniceanu (AIMK). Compania de stat se confruntă cu o situatie financiară dezastruoasă favorabilă companiei private a lui Dorin Ivașcu care, la doar 100 de km depărtare de acesta, face profit în defavoarea aeroportului de stat. RAS Tuzla a raportat pentru 2013 profit brut de peste 1 milion de lei, la o cifră de afaceri de 37,6 milioane de lei”, se arată într-un material din 2014, citat în Evenimentul Zilei.
La fel ca și în cazul Gruia Stoica-CFR Marfă, Ivașcu a acționat împotriva intereselor AIMK pentru a-și crește propria afacere.