La ce au renunţat americanii, din cauza crizei financiare

Americanii simt încă efectele recesiunii, care, oficial, s-a încheiat în urmă cu doi ani, relatează publicaţia “Huffington Post". Potrivit unui nou sondaj realizat de Harris Interactive, oamenii sunt deocamdată pesimişti şi nu văd încă “luminiţa de la capătul tunelului".

Sondajul a fost publicat în această săptămână şi a fost realizat online pe un eşantion de 2.163 de subiecţi, între 13-20 iunie, în Statele Unite, iar rezultatele sunt considerate reprezentantive pentru populaţia adultă din SUA. Americanii consideră că situaţia economică se va mai înrăutăţi, înainte de a se însănătoşi. Rezultatele nu sunt surprinzătoare având în vedere că acum câteva săptămâni Indicele privind Încrederea Consumatorilor a scăzut până la 58,5 de la 61,7 în luna mai. Indicele arată că, în SUA, consumatorii au rămas pesimişti în ce priveşte perspectivele pe piaţa locurilor de muncă, în următoarele şase luni, şi dezvoltarea afacerilor. Participanţii la sondaj au fost întrebaţi ce comportamente de consum au fost nevoiţi să schimbe, pentru a face faţă dificultăţilor economice din ultimul timp.

  • Au renunţat la cafeaua de dimineaţă (numărul subiecţilor a crescut cu 21% faţă de sondajul anterior)
  • Au început să-şi pună mâncarea la pachet, la serviciu (mai mulţi cu 46%)
  • Au început să folosească sticle de apă refolosibile, pentru a nu cumpăra alta în fiecare zi (mai mult cu 39%)
  • Au renunţat la vizitele la coafor sau stilist (mai mulţi cu 43%)
  • Nu şi-au reînnoit abonamente la reviste (creştere cu 31%)
  • Au renunţat la serviciul de televiziune prin cablu (creştere cu 22%)
  • Nu şi-au mai dus hainele la curăţătorie (cu 24% mai mulţi)
  • Au renunţat la abonamentele la ziare (creştere cu 18%)
  • Au cumpărat mai multe produse fără brand, “no name" din magazine (cu 62% mai mulţi)