Umbrele lui Kovesi la DNA, trimise la plimbare de Tudorel Toader

Umbrele lui Kovesi la DNA, trimise la plimbare de Tudorel Toader

Cele patru candidaturi pentru a prelua șefia DNA au fost respinse de ministrul Justiției, Tudorel Toader (foto). Acesta a spus că un plan de management nu poate fi o chestiune descriptivă „ce este DNA și cât de bine a funcționat el până în prezent”.

Pe site-ul luju.ro a fost publicat un material în care sunt prezentate frânturi din proiectul procurorului șef adjunct al DNA, Cristian Aurel Lazăr care a candidat pentru a prelua funcția rămasă vacantă după detronarea Laurei Codruța Kovesi.

Conform acestui document, procurorul atrage atenția asupra numărului mare de achitări, asupra modului în care sunt încadrați procurorii, abaterile disciplinare care au dus la prăbușirea instituției. „În cursul anului 2017, ponderea achitărilor, indiferent de temei, din totalul trimiterilor în judecată, a fost de 12,24%, aspect ce impune o analiză atentă a cauzelor care au condus la înregistrarea acestui procent ridicat al achitărilor. În acest sens, reținem că, pe ansamblul Ministerului Public, în cursul anului 2017, ponderea achitărilor definitive, din totalul inculpaților trimiși în judecată, a fost de 1,7%”, arată jurnaliștii citând din proiectul procurorului șef adjunct.

Procurorul arată că „specificul activității structurii ar presupune recrutarea, cu precădere, a procurorilor care, anterior promovării la Direcția Națională Anticorupție șiau desfășurat activitatea profesională la nivelul parchetelor de pe lângă tribunale, curți de apel sau la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Jurnaliștii arată că în DNA au fost angajați procurori direct de la parchetele mici, ca Alexandra Carmen Lăncrănjan venită de la Parchetului Judecătoriei Sector 2, Jean Uncheșelu adus de la Parchetul Judecătoriei Craiova, procurorul Corneliu Iuliu Nătăvală adus de la Parchetul Judecătoriei Sector 3 de unde a venit și Mihaela Beldie Canela.

Ministrul Justiției spune că cei care vor să ocupe această funcție trebuie „să își facă program managerial, din care să rezulte starea de fapt actuală a DNA-ului, din care să rezulte măsurile de îmbunătățire a activității, din care să rezulte și un grafic privind realizarea măsurilor de îmbunătățire a activității. Nu poți face o chestiune descriptivă, ce este DNA și cât de bine a funcționat el până în prezent”.