"Suntem din nou la finalul unui an şcolar, s-au încheiat Evaluarea Naţională şi examenul de Bacalaureat. M-a întrebat cineva dacă sunt mulţumit de rezultate şi cum le evaluez, cum le apreciez. Evaluarea mea ar suna astfel: absenteism mare, note mici, promovabilitate redusă, şanse şi mai reduse pentru mulţi dintre tinerii noştri să realizeze ce îşi doresc în viaţă. Probabil cu toţii suntem nemulţumiţi – elevi, profesori, autorităţi, părinţi – iar concluziile pe care le tragem sunt cam aceleaşi în fiecare an. Dar asta în sine nu rezolvă nimic. Lucrurile se pot schimba doar prin viziune şi prin acţiune", a spus Iohannis la întâlnirea de lucru privind "Siguranţa publică în spaţiile de învăţământ preuniversitar", organizată la Cotroceni.

"Vreau să vorbesc însă despre impactul acestei stări de fapt, pe termen lung. De ani de zile, peste jumătate dintre tinerii care finalizează, își termină clasa a XII-a nu dobândesc o diplomă de Bacalaureat și nici nu au o alternativă reală pentru o carieră profesională. Anul acesta, bunăoară, aproape o treime dintre absolvenții promoției 2015-2016 care se puteau înscrie la Bacalaureat au decis nici măcar să nu facă acest pas. Au renunțat fără măcar să încerce. Să ne gândim apoi ce se întâmplă, spre exemplu, cu un tânăr care nu promovează examenul de Bacalaureat. Ce poate face mai departe, ce posibilități are? Încearcă să se angajeze, dar poate spera cel mult la un loc de muncă destul de prost plătit. Sau rămâne acasă și încearcă să promoveze la următoarea sesiune, dar asta înseamnă timp, timp pe care ar fi putut să-l valorifice altfel și astfel apar oportunități pierdute. Sau mulți dintre tineri renunță pur și simplu și la BAC, și la posibilitatea de a urma alte studii. Și, dintr-o dată, un întreg parcurs, o întreagă de carieră rămâne limitată", a mai spus Klaus Iohannis