Kim Kardashian West a reuşit să-i înfurie pe japonezi, odată cu lansarea noului ei brand de lenjerie modelatoare, Kimono Intimates, informează BBC.
În prezentarea brandului, lansat marţi, starul de reality TV a descris Kimono Intimates ca pe un brand incluziv, care "celebrează şi îmbunătăţeşte forma corpului şi rotunjimile femeilor" - produsele fiind disponibile în nouă nuanţe diferite pentru măsuri care variază de la XXS la 4XL.
Lansarea a avut însă parte de o reacţie negativă în Japonia, unde utilizatorii de social media au declarat că brandul dă dovadă de lipsă de respect faţă de îmbrăcămintea tradiţională, al cărei nume îl poartă.
Kimono-ul, un veşmânt tradiţional cu mâneci lungi, ale cărui două părţi sunt petrecute în faţă şi susţinute de o centură numită obi, are o istorie care se întoarce în Japonia secolului al XV-lea.
Considerat costumul naţional al Japoniei, kimono-ul este purtat azi doar în ocazii speciale.
"Noi purtăm kimono-ul pentru a sărbători sănătatea, creşterea copiilor, logodnele, căsătoriile, absolvirile, sau cu ocazia înmormântărilor. Este un veşmânt pentru ocazii speciale, păstrat în familii de generaţii", a declarat japoneza Yuka Ohishi pentru BBC.
"[Această] lenjerie modelatoare nici măcar nu seamănă cu un kimono - a ales doar un cuvânt care are 'Kim' în el - nu există niciun respect pentru ceea ce înseamnă de fapt această îmbrăcăminte pentru cultura noastră", a adăugat ea