Judecătorii militari dispun reanchetarea accidentului aviatic de la Tuzla

Judecătorii militari dispun reanchetarea accidentului aviatic de la Tuzla

Dosarul privind accidentul aviatic produs la Tuzla, în iulie 2010, şi soldat cu 12 morţi, va fi returnat Parchetului Militar, pentru refacerea urmăririi penale, a decis instanţa.

Tribunalul Militar Teritorial Bucureşti a decis ca "dosarul Tuzla" să fie returnat procurorilor, pentru refacerea urmăririi penale. Judecătorii au admis, astfel, cererile rudelor celor 12 militari morţi în accidentul din 5 iulie 2010. S-a mai decis efectuarea unei expertize tehnice independente, dat fiind faptul că prima a fost făcută de specialişti ai Statului Major al Forţelor Aeriene, adică proprietarul avionului prăbuşit. Potrivit expeertizei, avionul s-a prăbuşit din cauza unor defecţiuni tehnice, mai exact a unor "cedări de material".

Totodată, judecătorii au transmis procurorilor militari să dispună începerea urmăririi penale, dosarul fiind, iniţial, înaintat instanţei cu soluţie de neîncepere. 12 morţi, doi supravieţuitori

În urma accidentului şi-au pierdut viaţa comandorul Nicolae Jianu - comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc -, locotenent-comandorul Cătălin Vicenţiu Antoche, locotenentul Lavinia Guiţă (copilotul aeronavei). De asemenea, dintre militarii aflaţi în avion au murit şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, locotenentul Liviu Antim, maiştrii militari clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu şi Cătălin Rădoi, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, fruntaşii Constantin Vlăduţ Sărman, Marius Cătălin Chioveanu, Cosmin Furtună şi soldatul Cosmin Florescu.

În urma tragediei au supravieţuit pilotul avionului, căpitanul Daniel Bâlsanu, şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare. În urma declaraţiilor date de aceştia, anchetatorii au putut reconstitui ce s-a petrecut în aeronavă.

Pe 5 iulie, avionul de producţie poloneză AN-2 efectuase alte cinci curse înainte de ruta finală, toate cu militari în mare majoritate cu pregătire specială, care aparţineau Forţelor Navale şi Terestre. Militarii aveau toţi paraşute. Alte 40 de cadre militare, aflate la sol, îşi aşteptau rândul să facă o cursă cu avionul, înainte de prăbuşirea acestuia. CITIŢI ŞI:

  • Accidentul aviatic de la Tuzla: Cum s-a salvat pilotul avionului
  • Accidentul aviatic de la Tuzla: 12 morți, niciun vinovat

Ne puteți urmări și pe Google News