Piața de smartphone-uri, a primit o puternică lovitură din cauza pandemiei de COVID-19. Aceasta a înregistrat o scădere accentuată, pierzând nu mai puţin de 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Piaţa smartphone-urilor a scăzut la nivel global cu 20,2%, arată cea mai recentă cercetare Gartner. În cea mai mare parte, pierderea este pusă pe seama măsurilor de izolare socială impuse de autorităţi din cauza pandemiei.
Cu excepţia Xiaomi, toţi producătorii din top 5 au înregistrat pierderi importante, însă producătorii de smartphone-uri cu Android au scăzut mult mai mult decât Apple.
Samsung şi Huawei, cei mai importanţi producători de smartphone-uri, au scăzut şi cel mai mult în primul trimestru. Samsung a pierdut 22,7%, iar Huawei a scăzut cu 27,3%. În plus faţă de Samsung, Huawei s-a mai confruntat şi cu embargoul tehnologic impus de Statele Unite.
Apple, care ocupă locul 3 în acest clasament, a scăzut cu 8,2% după ce a livrat 40,9 milioane în primul trimestru al acestui an, comparativ cu cele 44,5 milioane din T1 2019.
Singurul producător care a reuşit să crească în această perioadă a fost Xiaomi, care a înregistrat vânzări mai mari cu 1,4% faţă de anul anterior. Xiaomi s-a concentrat mult pe vânzările online în ultima vreme, ceea ce a ajutat în contextul pandemiei. În aceași situația se află si firma mai puțin celebră, Vivo.
În fine, Oppo, al cincilea cel mai mare producător de smartphone-uri, a pierdut faţă de anul trecut 19,1%.
Ierarhia din top 5 nu s-a schimbat. Cea mai importantă modificare o reprezintă apropierea Apple de Huawei la 0,5% cotă de piaţă. Huawei deţine acum 14,2%, iar Apple are 13,7% din piaţă, anunță g4media.ro.
Deși producţia s-a reluat în China, cererea globală rămâne scăzută, publicul alegând să ţină de bani, de teamă crizei economice ce va să vină. Firmele de studii de piaţă Canalys şi Counterpoint Research au indicat scăderi globale de livrări de 13%. Picajul din China a fost de 27% de la începutul anului până acum. Este pentru prima oară când numărul de telefoane livrate a picat sub 300 de milioane pe un trimestru din 2014 încoace (272-275 milioane în acest caz).