După o inițiativă a USR-ului, Consiliul General al Capitalei permite și primăriilor de Sector să ridice mașinile care sunt parcate neregulamentar. Costurile vor fi suportate de proprietarii mașinilor ridicate. În cazul în care o persoană nu își revendică mașina, aceasta va fi vândută sau dusă la fier vechi.
Prin hotărârea adoptată miercuri, 30 martie, perioada în care mașina ridicată este depozitată a fost redusă de la 1 an la doar 6 luni. Mai exact, dacă proprietarul nu urmează procedura pentru a-și recupera mașina în 6 luni, atunci Poliția Locală o poate considera vehicul abandonat și poate proceda potrivit prevederilor Legii 421/2002.
În trei sectoare ale Capitalei este reglementată activitatea de ridicare a mașinilor, de exemplu în sectorul 3 şi 6 se ridică mașinile care blochează căile de acces sau trecerile de pietoni, iar în sectorul 4, se blochează roțile celor care au parcat pe bulevardele mari și nu au plătit parcarea.
Bucureștenii mai primesc o lovitură de la Primăria Capitalei
Bucureștenii mai primesc o veste proastă. Deși se luptă cu lipsa locurilor de parcare, mai nou, află că primăriile de Sector vor putea ridica mașinile parcate neregulamentar pe străzile aflate în administrarea Primăriei Capitalei, în special marile bulevarde, potrivit unui proiect inițiat de USR.
"Din moment ce nu mai există la nivelul Primăriei Generale un contract/colaborare cu o companie care să furnizeze un rezultat în ce privește eliberarea spațiilor ocupate ilegal de automobiliști (locuri de parcare interzise, trotuare etc), considerăm oportună implicarea sectoarelor în asigurarea acestui serviciu atât de necesar.
Având în vedere că marile bulevarde se află în administrarea Primăriei Capitalei, dar Poliția de Sector tranzitează în desfășurarea activităților zilnice aceste zone, se pot implica direct în supravegherea parcărilor ilegale din zonele supravegheate/administrate.
Din acest punct de vedere situația este dezechilibrată între sectoare deoarece unele sectoare au în administrare și mari bulevarde cedate prin hotărâri ale Consiliului General, în vederea unor lucrări, pe când altele nu au astfel de zone în administrare", se arată în expunerea de motive semnată de consilierul General Nicorel Nicorescu (USR).
Tarifele pentru recuperarea mașinii sunt de minimum 500 de lei
Mai exact, potrivit HCGMB 317/2019, pentru o mașină cu greutatea sub 5 tone, ridicarea costă 200 de lei, transportul 150 de lei, iar depozitarea 150 lei pe zi.
Pentru ridicare:
- 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.
- 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.
Pentru transport:
- 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv. - 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.
În Sectorul 3, tarifele pentru ridicarea mașinilor staționate neregulamentar sunt următoarele:
Tarif de ridicare pentru vehicul/remorcă/rulotă:
- cu masă totală maximă autorizată de până la cinci tone: 200 de lei; - cu masă totală maximă autorizată de peste cinci tone: 270 de lei;
Tarif de transport pentru vehicul/remorcă/rulotă:
- cu masă totală maximă autorizată de până la cinci tone: 150 de lei; - cu masă totală maximă autorizată de peste cinci tone: 200 de lei;
Tarif de depozitare pentru vehicul/remorcă/rulotă:
- în primele 24 de ore: 150 de lei; - după intervalul de 24 de ore: 50 lei.
Primăria Sector 4 a început ridicarea mașinilor parcate neregulamentar din iunie 2021. Tariful pentru ridicare, transport și depozitare este de 300 de lei, după primele 24 de ore se adaugă câte 50 de lei pe zi.
Și în Sectorul 6 a fost aprobată la începutul anului ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe zonele pietonale, spaţii verzi, scuaruri, mașinile staţionate neregulamentar, cele parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoanele cu handicap şi mașinile fără stăpân sau abandonate, scrie b365.ro.