Italianul care a făcut bani după ce a pus pe roate o afacere cu tractoare. Supărat pe Enzo Ferrari a construit una dinte cele mai luxoase mașini din lume

Pasionat de mașinile de mare viteză, Ferruccio Lamborghini și-a permis să întemeieze o companie care a început să producă bolizi de lux. Asta după ce a făcut bani din vânzarea tractoarelor.

A pus bazele unei companii care produce astăzi unele dintre cele mai exclusiviste mașini din lumea. Bolizi pe care și-i permit oamenii cu mulți bani. Ferruccio Elio Arturo Arturo Lamborghini s-a născut la Renazzo, data de 28 aprilie 1916, în timpul Primului Război Mondial, într-o familie de fermieri. Ferruccio a decis curând că agricultura și creșterea animalelor nu sunt pentru el. Dar a început să lucreze la tractorul tatălui său din interes, pentru că a fost atras de mic de mecanică. Mai târziu avea să urmeze cursurile unei școli tehnice din Bologna.

Lamborghini a făcut foarte mulți bani construind tractoare, apoi a vrut să creeze o mașină foarte rapidă

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial a fost înrolat în Forțele Aeriene italiene, lucrând pentru secțiile de transport. După 1944 a devenit prizonier de război în cadrul forțelor militare britanice și a fost pus să lucreze în departamentul de motorizare. Astfel, Ferruccio a căpătat experiență directă în mentenanța auto, chiar și având la dispoziție rezerve limitate de piese.

După război, s-a întors în orașul său natal și a început să transforme surplusul de material vechi de război în tractoare foarte necesare pentru fermierii locali. Afacerea cu tractoare Lamborghini a fost inaugurată într-un mic garaj. Succesul a venit imediat, așa că Ferrucio a trebuit să se mute într-un sediu mai mare la scurt timp după aceea.

Italianu a început să tuneze și mașini Fiat. El a construit un Fiat Topolino pentru propriul uz și l-a înscris în competiția Mille Miglia din 1948.

S-a supărat pe Enzo Ferrari și a decis să pună bazele unei companii auto

Dar, mașina a fost distrusă într-un accident. În 1949, Ferruccio Lamborghini a reușit să înceapă să construiască tractoare de la zero, fără a folosi resturi și a înființată fabrica Lamborghini Trattori.

Tractoarele Lamborghini au ajuns să fie cunoscute ca fiind cele mai bune din Italia, iar Ferruccio a început să organizeze tractoare-putere în orașul său natal doar pentru a arăta superioritatea mașinilor sale, conform lambocars.com.

Afacerea cu tractoare l-a făcut un om foarte bogat, iar Ferrucio a deschis o altă fabrică care construia echipamente de aer condiționat și încălzire centrală. Un alt succes, care i-a adus și mai mulți bani și, în curând, a devenit unul dintre cei mai avuți oameni din Italia. Mare sa pasiune era legată de mașinile rapide.

Ferruccio deținea mai multe mașini exotice la acea vre, printre care un Mercedes SL300, un Jaguar și un Ferrari.

Dar Ferrari-ul său personal a avut probleme cu ambreiajul, iar Ferruccio, fiind o persoană pricepută, s-a dus să-l viziteze pe Enzo Ferrari pentru a se plânge de acel neajuns. Enzo a refuzat să se întâlnească cu el, după cum se spune în istorie, dar asta nu l-a oprit pe Ferruccio Lamborghini.

Afacerea cu tractoare a devenit păguboasă în anii '70

A observat că ambreiajul montat pe acest Ferrari nu era diferit de cele pe care Lamborghini le monta pe tractoarele sale, așa că a condus Ferrari-ul la fabrica Cento și a instalat un ambreiaj Borg & Beck direct din lista de piese a unuia dintre modelele de tractoare. Problema nu a mai apărut niciodată după aceea.

Pentru că afacerea cu tractoare mergea foarte bine, italianul a decis să mai deschidă un business. La începutul anilor '60, a construit o fabrică complet nouă într-o zonă industrială din Sant'Agata, dedicată exclusiv construirii celor mai bune mașini GT din acea vreme. Pe atunci, nu era interesat de mașini exotice foarte bine tunate, ci de un V12 GT cu funcționare lină.

Din nefericire, lucrurile au luat o întorsătură proastă și, după o serie de afaceri care au mers prost cu fabrica de tractoare, combinate cu tulburările economice din Italia, Ferruccio a decis să își vândă participațiile în majoritatea companiilor sale în anii '70 și să se retragă la proprietatea sa de lângă Perugia. Acolo unde a început să producă vin ... cunoscut sub numele de „Sângele lui Miura”.

Ferruccio s-a căsătorit la o vârstă fragedă cu Clelia Monti, în 1947, și cei doi avut un fiu, Antonio Lamborghini, numit și Tonino. Însă, Clelia a murit la naștere. A fost înmormântată în mormântul familiei, iar mai târziu Ferruccio s-a recăsătorit, de data aceasta cu Annita Borgatti. Nici această a doua căsătorie nu a durat. Ferruccio a divorțat de ea și s-a căsătorit a treia oară.

Maria-Teresa Cane a devenit mama fiicei lui Ferruccio, Patrizia. Fiul său, Tonino, s-a mutat în Japonia, și a deschis câteva magazine care vindeau haine de designer sub numele Lamborghini.

A murit cu două luni înainte de-a împlini 77 de ani

Atunci Chrysler a preluat Automobili Lamborghini SpA, a înlocuit Countach, o mașină în care Ferruccio a fost implicat încă de la început, cu modernul Diablo, la începutul anilor '90, care avea să devină ultima mașină Raging Bull pe care o va experimenta Ferruccio Lamborghini. El a murit pe 20 februarie. 1993 în Perugia, Italia, cu doar două luni înainte de a împlini 77 de ani.

În prezent, vasta colecție a principalelor realizări industriale ale lui Ferruccio Lamborghini, inclusiv un număr mare de tractoare și unele dintre cele mai uimitoare mașini fabricate vreodată în Sant'Agata, sunt expuse în Muzeul Ferruccio Lamborghini din Funo di Argelato, care este și mai mare.

Lamborghini a devenit o marcă auto de lux, pe care și-o permit cei mai bogați oameni ai lumi. Este preferată de vedete excentrice: fotbaliști, actori, cântăreți sau șeici.