Isuzu atacă segmentul pick-up

Isuzu atacă segmentul pick-up

Camioneta D-Max, concurentă cu modelele japoneze Mazda BT50, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara, a fost lansată oficial în România.

Pick-up-ul de dimensiuni medii Isuzu D-Max a fost lansat oficial pe piaţa autohtonă, în cadrul unui eveniment, consumat recent, care a inclus şi un drive-test. D-Max este o camionetă cu cabină simplă (Single Cab), extinsă (Extended Cab) sau dublă (Double Cab), benă încăpătoare, tracţiune 4x4 (şi 2x4) şi gardă la sol considerabilă (195-205 mm), destinată activităţilor comerciale şi de recreere - în off-road -, după modelul „colegelor” japoneze care activează de vreme bună în România: Mazda BT50, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara. Fără taxă de primă înmatriculare

Aspectul utilitar îi conferă lui DMax un atu important: deoarece a fost omologat ca vehicul comercial uşor, pick-up -ul nipon este scutit de la plata taxei de primă înmatriculare. Gama de motorizări constă întro pereche de turbodieseluri dezvoltate de Isuzu, unul dintre cei mai prolifici producători de profil la nivel mondial. Motoarele au patru cilindri în line şi o capacitate de 2.5, respectiv, 3.0 litri. Cel mai mic dezvoltă 136 de cai-putere, celălalt – 163 CP, ambele respectă norma de poluare Euro 4.

Toate versiunile sunt disponibile cu o cutie de viteze manuală cu 5Â1 rapoarte. Motorul de 3.0 litri (cabină dublă) poate fi şi echipat şi cu o transmisie automată cu 4Â1 trepte. Pentru activitatea de cărăuşie, cea mai indicată opţiune este DMax simplă cabină, cu o benă încărcabilă de 2,27 metri lungime şi 1,53 metri lăţime. Sarcina utilă variază între 1.140 de kilograme (versiunea 2x4) şi 1.050 de kilograme (versiunea 4x4). Măgăruşul şi virilul

Dacă modelul „Single Cab” are un look mai degrabă umil, de măgăruş credincios care nu oboseşte niciodată, modelul cu dublă cabină, cu un spaţiu de încărcare diminuat, reuşeşte chiar să atragă privirile curioase ale celorlalţi şoferi, cu trăsăturile sale aspre, virile. D-Max dispune standard de ABS şi EBD, airbaguri frontale şi sistem de aer condiţionat. Cea mai ieftină versiune, 2.5 D 2x4 (tracţiune spate) - cabină simplă (două locuri), are un preţ de 16.541 de euro cu TVA inclus. Varianta similară, dar cu tracţiune integrală costă 18.921 de euro.

După mai bine de 1.000 de kilometri parcurşi la bordul lui D-Max, am tras câteva concluzii. Camioneta are un habitaclu încăpător, înţesat cu spaţii de depozitare utile. O repriză de condus de trei, patru ore nu lasă dureri parazite în oase, aşa cum ne-am temut. Maşina poate rula cu aplomb la viteze ridicate, pe autostradă. Virajele trebuie abordate cu blândeţe - indiferent dacă bena este plină sau nu.

Trecerile peste limitatoarele de viteză aplicate pe carosabil sunt adevărate probe-şoc, din cauza suspensiei spate ultra-ţepene. Zgomotul este un companion cu care trebuie să te obişnuieşti. Computerul de bord a indicat un consum mediu de 10,2 l/100 km (pentru versiunea 2.5 Cabină Dublă), care este, fără îndoială, rezonabil. Alternativă mai scumpă Dintre celelalte patru pick-upuri japoneze, Mazda BT50 şi Toyota Hilux oferă şi versiuni 2x4, celelalte două - Nissan Navara şi Mitsubishi L200 - fiind disponibile doar cu 4x4. Cea mai ieftină alternativă este Hilux (2.5 D-4D - 120 CP, 2x4, cabină simplă), care costă 17.442 de euro. BT50 (2.5 D - 143 CP, 2x4, cabină simplă) este comercializat cu doar câţiva euro în plus - 17.490 de euro. L200 (2.5 DI-D - 136 CP, 4x4, cabină simplă) costă 19.869 de euro cu TVA, iar Navarra (2.5 dCi - 171 CP, 4x4, 2Â2 locuri) - 28.843 de euro.

CASETĂ TEHNICĂ

Isuzu D-Max

Ne puteți urmări și pe Google News