România a primit acordul Ministerului Apărării din Ucraina pentru a începe măsurătorile pe canalul Bâstroe, dar şi pe segmentele din canalul Chilia unde experţii români nu au putut intra. În acest context, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a oferit detalii despre cum vor sta lucrurile și de ce s-a ales nava ucraineană.
Ionel Scrioșteanu a explicat că vor avea loc măsurători comune ale părții române și ucrainene, iar nava care va merge la fața locului va fi ucraineană. „Avem doi experți pe respectiva navă, pe o navă de măsurare este loc de trei experți. Doi sunt români, unul ucrainean”, a explicat acesta.
„Este vorba de o singură navă și sunt doi experți români care vor fi prezenți și vor face în comun cu partea ucraineană aceste măsurători și România va avea acces pentru prima dată la măsurătorile reale și pe partea de Bâstroe”, a completat el.
Este prima oară când România are acces să facă măsurători pe teritoriul Ucrainei
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a explicat că măsurătorile se vor face cu echipamentele și cu o navă pusă la dispoziție de Ucraina, fiind mai puțin important acest aspect, ci faptul că se pot face.
„Din motive de securitate, Ministerul Apărării din Ucraina a venit cu această propunere, condiție, ca să se facă această măsurătoare cu echipamentele și nava ucraineană. Așa am solicitat de la început, ca siguranța echipamentelor și a echipajului pe care le deplasăm pe teritoriul ucrainean să fie asigurată de Armata ucraineană.
Este foarte important că este pentru prima dată când România are acces să facă aceste măsurători pe teritoriul Ucrainei”, a mai spus Scrioșteanu.
Fiind întrebat dacă cei doi experți știu ucraineană, Ionel Scrioșteanu a explicat că nu crede că este nevoie de acest lucru, deoarece este sigur că se vor înțelege cu toții în limba engleză, a mai spus el într-un interviu pentru Antena 3 CNN.
România a primit acordul Ucrainei pentru a merge pe Bâstroe
Măsurătorile de pe Bâstroe vor dura între șapte și zece zile, iar în momentul în care vor fi gata, raportul va ajunge pe masa Guvernului și va arăta clar ce lucrări de dragare au făcut autoritățile din Ucraina.
„În total sunt 65 de kilometri de braţ şi canal care urmează să fie măsuraţi, inclusiv acest Canal Bâstroe. Singura diferenţă pe care o avem faţă de cum s-a măsurat până acum este că s-a convenit să se folosească navele şi echipamentele ucrainene, de data asta. Noi punem la dispoziţie experţi care să participe la această măsurare”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, într-un alt interviu.