A fost semnat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, după o așteptare de patru ani. Cine va realiza tronsonul de 8,6 kilometri

A fost semnat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, după o așteptare de patru ani. Cine va realiza tronsonul de 8,6 kilometri

După aproape patru ani de la lansarea licitației, Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord), are în sfârșit constructor. Drumul va asigura legătura între DN2 (Afumați) și DN3 (Cernica), având o lungime de 8,6 km.

China Civil Engineering Construction Corporation a câștigat licitația pentru construcția lotului de autostradă, iar valoarea proiectului se ridică la aproape 81 de milioane de euro, adică 397.996.117,63 lei fără TVA, atât pentru proiectare, cât și pentru execuție. Compania devine astfel prima din China care va construi o autostradă la noi în țară.

Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite șapte poduri și pasaje, precum și un nod rutier care va face legătura cu DN2.

Licitația pentru construcția lotului a durat aproape patru ani

Termenul de finalizare al lotului 3 din Autostrada de Centură București Nord este de 30 de luni, din care 12 sunt alocate numai perioadei de proiectare. De asemenea, garanția lucrărilor va fi de zece ani.

Ne puteți urmări și pe Google News

Licitația pentru acest lot al autostrăzii a fost întinsă pe aproape patru ani, după ce Compania de Autostrăzi a evitat în repetate rânduri să acorde contractul firmei chineze.

„Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impus soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a explicat Sorin Grindeanu.

Pentru Lotul 1 al autostrăzii nu s-a reușit până acum semnarea unui contract

Lotul 2 și Lotul 4 sunt contractate către constructorului român UMB. Dacă pe Lotul 4 încă nici acum nu a început execuția, pe Lotul 2 UMB a început lucrul abia în vara lui 2022.

Lotul 1 are aceeași problemă ca Lotul 3. Nici aici nu s-a reușit desemnarea unui constructor de aproape patru ani. În ceea ce privește A0 Sud, primele deschideri vor fi anul acesta, în 2023, întâi pentru aproape zece km între DN5 și DN6, iar mai apoi turcii de la Alsim Alarko vor deschide în toamnă-iarnă și restul de pe Loturile 1 și 2. În același timp, grecii de la Aktor cărora le-a fost desemnat Lotul 3, de 18 km, sunt în urmă cu lucrările, potrivit HotNews.ro.