Această decizie a fost luată în condițiile în care există o tendință evidentă în toate statele membre UE față de acest sistem de transport, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, după discuțiile avute joi, la Bruxelles, cu Violeta Bulc, comisar european pentru Transporturi, informează Agerpres.

"Comisarul european pe Transporturi a recomandat României ca în strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare să acorde atenție potențialului maxim de dezvoltare a acestui tip de transport, iar reducerea rețelei de cale ferată să fie judicios realizată, numai după ce au fost epuizate toate celelalte posibilități de rentabilizare a acesteia", a declarat Ioan Rus.

Subiectele de discuțiile dintre cei doi oficiali au vizat, în principal, Master Planul General de Transport, dar au fost abordate și teme de actualitate ale politicii de transport la nivelul Uniunii Europene. 

Ioan Rus, a dat asigurări că Master Planul General de Transport respectă în totalitate rețeaua TEN-T Core și Comprehensive, iar apoi, în prioritizarea proiectelor este luat în calcul interesul național, care înseamnă nevoia de interconectivitate a regiunilor istorice ale țării.