Îngrijorare în Emiratele Arabe. Revolta vine din România

default

Ambasada Emiratelor Arabe Unite la București trebuie să facă față, în premieră, unui uriaș protest sindical al angajaților din portul Constanța Sud-Agigea, care lucrează pentru compania Dubai Port World, cel mai mare terminal de containere de la Marea Neagră.

Protestatarii, care se vor aduna, joi și vineri, în fața Ambasadei Emiratelor Unite, după ce miercuri, în fața prefecturii Constanța, au scandat în număr mare, „Demisia” și „Solidaritate”, vor să arate că, profitând de pandemie, conducerea Terminalului, care aparține DP World, dezinformează autoritățile române, făcând, de fapt, „disponibilizări abuzive”.

DP World are peste 50.000 de angajați în întreaga lume și operează în peste 100 de țări, dar nimeni nu a protestat până acum în fața reprezentanțelor diplomatice ale Emiratelor Arabe Unite.

Susținuți de CNS Cartel Alfa, operatorii de macarele și docherii protestează, deja, de aproape o lună, față de concedierea bruscă a liderului de sindicat Nicolae Pavel și a altor doi colegi.

După ce în mai multe rânduri au protestat în fața Terminalului din Portul Constanța Sud Agigea, sindicaliștii Cartel Alfa au ajuns, miercuri, în fața Prefecturii Constanța, cerând intervenția Guvernului României pentru rezolvarea situației celor trei muncitori concediați. În sprijinul lor au venit sindicaliști din Maramureș, Tulcea, Galați, port Constanța.

Sindicaliștii susțin că „decizia de concediere, prin restructurarea a doar trei posturi, ridică multe semne de întrebare, având în vedere că existau locuri vacante. Iar în 2018, Terminalul de Containere al DP World a înregistrat un profit de peste 9 milioane de dolari, în 2019, profitul fiind de 10, 6 milioane de dolari. „Concedierea celot trei salariați intervine în contextul în care angajații companiei sunt solicitați în mod constant din timpul liber să efectueze ore suplimentare”, a explicat liderul Cartel Alfa Constanța, Ion Caraignat.

Mișcarea sindicală, periclitată de autoritățile române  

În opinia lui, „ceea ce se întâmplă este fără precedent în județul Constanța, niciodată, un angajator nu se îndreaptă împotriva liderului de sindicat, omul care face legătura între salariați și conducerea companiei”. Iar liderul Trans Conex din portul Constanța, Silviu Stanciu, a subliniat că este un precedent periculos. „Concedierea liderului de sindicat este o invenție. Este, de fapt, o lovitură directă în mișcarea sindicală. Nu au vrut decât să demonstreze că au vrut să concedieze un lider de sindicat incomod, fără a da socoteală autorităților române”.

DCIM100MEDIADJI_0661.JPG

Liderul sindical Nicolae Pavel spune că procesul de „hărțuire sindicală” datează de mai mulți ani, el fiind semnatarul contractului colectiv de muncă.  „Sper să mi se facă dreptate, să ne recăpătăm locul de muncă ca să pot lupta în continuare pentru drepturile colegilor mei” a declarat, el, impresionat de solidaritatea arătată de sindicaliști, deși „au fost amenințați că ar fi bine să stea potoliți, că au și ei rate la bănci”.

Decizia de concediere, fundamentată pe șase pagini, cu cifre și grafice, de către operatorul CSCT al DP World, stabilește „concedierea salariatului Pavel Nicolae pentru motive care nu țin de persoana acestuia”. De vină ar fi pandemia care ar redus traficul containerizat de mărfuri pe fondul „stării de urgență sanitară internațională generată de creșterea constantă și accentuată a cazurilor de infectare cu virusul COVID-19”.

Sindicaliștii din Constanța și din mai multe județe vor protesta, joi și vineri, în fața Ambasadei Emiratelor Arabe Unite din București unde vor cere reprezentanților acesteia să transmită un mesaj conducerii concernului DP World din Dubai, operatorul companiei portuare CSCT. „Sperăm ca șeicul Ahmed Bin Sulayem, care e patronul DP World, să trimită o echipă de mediere în port și să afle adevărul adevărat. Am cerut negociere și ni s-a dat concediere”,  a  spus Nicolae Pavel.