Evenimentul Zilei > Economie > INFRASTRUCTURA de TRANSPORT de bază pentru ECONOMIA din România
INFRASTRUCTURA de TRANSPORT de bază pentru ECONOMIA din România

INFRASTRUCTURA de TRANSPORT de bază pentru ECONOMIA din România

Transportul rutier este de departe mijlocul principal pentru transportul de marfă în Uniunea Europeană, dar în România este situat doar la 38% din totalul transportului intern, apele interne fiind utilizate în proporție de 30% pentru transportul din țara noastră.

La capitolul transport la nivel european, principalii utilizatori ai apelor interne pentru transportul de marfă în 2015 au fost Olanda (45,5% din totalul transportului intern de marfă), România (30,4%) şi Bulgaria (27,4%), conform unui studiu Eurostat, citat de AGERPRES.

Transportul feroviar este principala modalitate pentru transportul intern de marfă în statele baltice dar a fost utilizat pentru mai puţin de 10% din transportul intern de marfă în Irlanda (1%), Grecia (1,6%), Spania (5,9%), Olanda (6,1%) şi Luxemburg (6,7%). Între 2010 şi 2015 ponderea transportului feroviar în totalul transportului intern de marfă a crescut în 14 state membre, inclusiv în România de la 29,3% la 31,6%, şi a scăzut în 12 state.

Eurostat precizează că peste un sfert (27,2%) din transportul internaţional rutier de marfă din Europa s-a efectuat pe drumurile din Germania, urmată de Franţa (18,3%), Polonia (7,7%) şi Spania (7,1%).