INFRASTRUCTURA de TRANSPORT de bază pentru ECONOMIA din România
- Andrei Marian
- 11 octombrie 2017, 11:38
Transportul rutier este de departe mijlocul principal pentru transportul de marfă în Uniunea Europeană, dar în România este situat doar la 38% din totalul transportului intern, apele interne fiind utilizate în proporție de 30% pentru transportul din țara noastră.
La capitolul transport la nivel european, principalii utilizatori ai apelor interne pentru transportul de marfă în 2015 au fost Olanda (45,5% din totalul transportului intern de marfă), România (30,4%) şi Bulgaria (27,4%), conform unui studiu Eurostat, citat de AGERPRES.
Transportul feroviar este principala modalitate pentru transportul intern de marfă în statele baltice dar a fost utilizat pentru mai puţin de 10% din transportul intern de marfă în Irlanda (1%), Grecia (1,6%), Spania (5,9%), Olanda (6,1%) şi Luxemburg (6,7%). Între 2010 şi 2015 ponderea transportului feroviar în totalul transportului intern de marfă a crescut în 14 state membre, inclusiv în România de la 29,3% la 31,6%, şi a scăzut în 12 state.
Eurostat precizează că peste un sfert (27,2%) din transportul internaţional rutier de marfă din Europa s-a efectuat pe drumurile din Germania, urmată de Franţa (18,3%), Polonia (7,7%) şi Spania (7,1%).