Influenceri români, la final de an. Cât au câștigat în 2023
- Alexandru Sălăvăstru
- 13 decembrie 2023, 18:34
Averi impresionante câștigate de influenceri în România în acest an. Activitatea din mediul online a crescut după ce s-a sfârșit pandemia, iar rezultatele financiare sunt pe măsură.
Cei mai apreciați influenceri din România au înregistrat un succes răsunător în 2023. Potrivit celor mai recente analize, un influencer poate câștiga o sumă impresionantă dintr-un singur videoclip distribuit pe rețelele de socializare.
Influenceri care au vorbit despre câștigurile lor din online
Un bun exemplu pentru averile strânse de influenceri îl reprezintă Laura Giurcanu. Aceasta a avut o cifră de afaceri netă de peste 2 milioane de lei, de peste trei ori mai mare decât cea din anul 2021.
Societatea deținută de Laura Giurcanu a făcut astfel un profit net de peste 1.950.000 de milioane de lei.
Ea este urmărită de peste 800.000 de oameni pe Instagram. Pe Facebook și TikTok adună peste 200.000 de oameni, iar canalul de YouTube depășește 380.000 de abonați.
Adelina Pestrițu a reușit în 2022 să obțină venituri mai mari de patru ori decât cele obținute în 2021
Firma Adelinei Pestrițu a avut o cifră de afaceri netă de 1,9 milioane de lei în 2022. Aceasta sumă este de peste patru ori mai mare decât cea din anul 2021. Veniturile acestor influenceri nu se opresc aici. Space Media Production, care are și doi angajați, a avut un profit net de 1,18 milioane lei, ceea ce înseamnă o profitabilitate de peste 60%.
Emily Burghelea, pe numele ei adevărat Emiliana Lăcrămioara Burghelea, a reușit să adună un număr mare de urmăritori. Ea are aproximativ 75.000 de abonați pe YouTube și este urmărită de peste 410.000 de oameni pe Instagram. Pe Facebook adună în jur de 58.000 de oameni, după cum arată Antena 3.
Firma ei a avut o cifră de afaceri netă de 992.000 lei, de peste patru ori mai mare decât în 2021, și o marjă de profit net de peste 76%. Vedeta este considerată ca fiind pe primul loc în topul averilor strânse de influenceri.
Speak rămâne în topul veniturilor obținute de influenceri
Ioana Grama este unul dintre cei mai urmăriți creatori de conținut digital din România. Aceasta are două firme care au realizat afaceri nete de 2,73 de milioane de lei în 2022.
Profitul net cumulat a fost de 1,18 milioane de lei, în scădere cu 12% față de anul precedent.
Ștefan Sprianu, cunoscut sub numele de scenă Speak, este unul dintre cei mai cunoscuți influenceri. Acesta este asociat la trei firme care au avut o cifră de afaceri netă cumulată de 3,45 de milioane de lei. Profitul total, chiar dacă a fost mai mic cu 23 de procente față de anul trecut, a ajuns la 1,59 de milioane.