Artiștii și influencerii nu-și mai pot prosti și batjocori urmăritorii

Artiștii și influencerii nu-și mai pot prosti și batjocori urmăritorii Sursa foto: Pixabay

Artiști și „influencerii” din România nu-și vor mai putea păcăli și batjocori urmăritorii, băgându-le pe gât reclame pe mulți bani cu pretenția că ar fi conținut interesant.

Artiștii și influencerii de top România sunt vizați de această schimbare. Este vorba despre cei înscriși la casa de discuri Global. Fără excepție, aceștia vor avea obligația de a-și marca toate postările publicitare. Este vorba de aproximativ 100 de nume din showbiz-ul românesc.

Artiștii și influencerii, obligați să își marcheze postările publicitare

Cele peste 100 de nume celebre în industria muzicii, dar și a online-ului din România, cumulează aproximativ 50 milioane de abonați. În acord cu măsurile legale,  toți artiștii și influencerii Global, vor avea această obligație.

Noi reguli pentru influencerii și artiștii din România

Sursa: Mirko Vitali | Dreamstime.com

Decizia de ultima oră a fost luată la nivel de companie și are un temei clar.  Mai concret, artiștii și influencerii din România, trebuie să se alinieze noilor cerințe de la nivel european. Măsurile implementate în Europa prevăd semnalarea conținutului publicitar în mediul online.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Ştim ca la nivel european discutiile cu privire la reglementarea publicitatii social media sunt avansate si ca in cel mai scurt timp urmeaza ca actul normativ (sub forma unui Regulamanet cu aplicare imediata si  obligatorie) sa fie adoptat", aClaudiu Ilioiu, Head of Global Talent, arată paginademedia.ro

Reprezentanții cele mai mari case de discuri din România, susțin că își doresc ca noua regulă să fie privită mai degrabă ca un aspect ce ține "de normalitate și transparență".

Schimbările în mediul online au început să apară încă de la începutul lunii august. Atunci, nume de top din lumea artiștilor și influencerilor de pe Instagram au primit notificări de la ANPC. Inspectorii de la Protecția Consumatorului au solicitat ca  persoanele publice să își informeze fanii atunci când distribuie conținut publicitar în mediul online.

Unul dintre influențării de top din România, Selly,  susține că se va alinia acestei măsuri.

"Cred că aceasta transparentizare nu ajută doar consumatorul, ci ne ajută si pe noi", a explicat acesta.

Mai mult, Selly a specificat că dincolo de noua măsură,  a încercat întotdeauna să fie transparent atunci când vine vorba de fanii lui.