India a depăşit China ca cel mai mare importator de petrol rusesc din lume, în iulie. China a achiziționat mai puţin din cauza marjelor de profit mai mici din producţia de combustibili. Ţiţeiul rusesc a reprezentat luna trecută un record de 44% din importurile totale ale Indiei, ajungând la un record de 2,07 milioane de barili pe zi (bpd), cu 4,2% mai mult decât în iunie şi cu 12% mai mult decât în urmă cu un an.
India a depăşit China
India a depăşit importurile de petrol din iulie ale Chinei din Rusia, de 1,76 milioane bpd, efectuate prin conducte şi transporturi, pe baza datelor vamale chineze. Rafinăriile indiene s-au aprovizionat cu petrol rusesc vândut ieftin, după ce naţiunile occidentale au impus sancţiuni împotriva Moscovei din cauza războiului din Ucraina.
„Cererea Indiei pentru petrol rusesc va creşte atâta timp cât nu mai vor mai înăspri sancţiunile”, a spus o sursă indiană de rafinare.
Cum a crescut comerțul Indiei cu Rusia
Comerţul Indiei cu Rusia a crescut de când Rusia a atacat Ucraina datorită importurilor de petrol şi îngrăşăminte, o mişcare care ajută la controlul preţurilor globale şi la controlul inflaţiei. Achiziţiile în creştere ale Indiei schimbă fluxul de ţiţei rusesc ESPO Blend de la cumpărătorii tradiţionali chinezi către Asia de Sud.
Importurile de ESPO în India au crescut în iulie la 188.000 bpd, deoarece au fost utilizate nave Suezmax mai mari. Rafinăriile din nord-estul Chinei sunt cei mai mari cumpărători ESPO, datorită proximităţii lor, dar cererea lor a scăzut considerabil în ultima vreme.
Irakul, al doilea cel mai mare furnizor de petrol al Indiei
Irakul a continuat să fie al doilea cel mai mare furnizor de petrol al Indiei luna trecută, urmat de Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite. Achiziţiile de ţiţei ale Indiei din Orientul Mijlociu au crescut cu 4% în iulie, urcând ponderea regiunii în mixul general al Indiei la 40%, de la 38% în iunie.
Până a început războiul, principalii furnizori de petrol ai Chinei au fost țările din Orientul Mijlociu. Se estimează că aproape jumătate (47,1%) din petrolul intrat în China provenea din Arabia Saudită sau Egipt.
În prezent, cea mai mare cantitate de combustibil intră în țară prin conducta Oceanul Pacific de Est Siberia (ESPO) sau cu ajutorul petrolierelor plecate din porturile europene și din Orientul Îndepărtat ale Rusiei, potrivit News.