Batoanele de ciocolată marca Ritter Sport sunt singurele care pot fi vândute sub forma unui pătrat în Germania, a decis joi Curtea Federală de Justiţie (BGH), transmite DPA, citată de Agerpres
Deși nu există vreo dovadă viabilă care poate atesta faptul că forma de pătrat a ciocolatei ar crește atractivitatea popularului desert, deci implicit cifra de vânzări, giganții ciocolatei sunt de altă părere, drept pentru care se judecă de un deceniu din această cauză. Ritter Sport a câștigat însă războiul crâncen pe care l-a purtat cu marea sa rivală Milka, creatoarea văcuței mov iubite de copiii din întreaga lume.
Decizia finală a Curții Federale de Justiţie germane vine după mai mulţi ani în care compania elveţiană Milka a încercat să elimine monopolul de care se bucură Ritter Sport pentru ciocolata în formă de pătrat. Cu toate acestea, judecătorii de la curtea din Karlsruhe au decis că forma de pătrat nu oferă produsului Ritter Sport o valoare suplimentară care să influenţeze cumpărătorii să o aleagă în raport cu alte batoane de ciocolată. Potrivit judecătorilor, consumatorii văd în forma pătrată un indiciu că acea ciocolată a fost produsă de o anumită companie şi, în consecinţă, o asociază cu anumite aşteptări privind calitatea.
Ritter Sport a fost înfiinţată în 1912 şi are sediul la Waldenbuch, în apropiere de Stuttgart. Potrivit legendei, forma pătrată a ciocolatei Ritter Sport a apărut în 1932, când co-fondatoarea Clara Ritter a decis că batoanele de ciocolată trebuie să încapă într-un buzunar normal al unei jachete sport. Compania a înscris forma pătrată a ciocolatei ca marca înregistrată la mijlocul anilor 1990, iar Milka încearcă de 10 ani să obţină dreptul de a înregistra propria sa ciocolată pătrată. Găselnița Clarei Ritter nu poate fi însă replicată, după cum a stabilit curtea din Karlsruhe.