Închiderea circulației pe Valea Oltului, comunicată greșit. În ce stadiu e șantierul

Închiderea circulației pe Valea Oltului, comunicată greșit. În ce stadiu e șantierul Valea Oltului. Sursa foto: Facebook/ CNAIR

București. Un oficial din Ministerul Transporturilor a recunoscut că comunicarea cu privire la închiderea circulației pe Valea Oltului nu a fost bine gestionată, exprimând regretul pentru confuzia creată în rândul șoferilor și comunității locale. În ceea ce privește stadiul șantierului de pe autostrada Sibiu – Pitești, progresul continuă greoi, însă se va finaliza în termenul anunțat.

Închiderea circulației pe Valea Oltului, comunicată greșit.

În contextul lucrărilor de amenajare a drumului tehnologic și defrișării pe sectorul DN7 Boița – Lazaret, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a recunoscut că comunicarea cu privire la restricțiile de trafic a fost insuficientă, anunțând închiderea circulației cu doar cinci zile înainte de implementare. Acesta a subliniat importanța îmbunătățirii comunicării pentru a asigura o predictibilitate mai bună a acțiunilor ministerului și pentru a minimiza impactul asupra comunității și a șoferilor.

Pe șantierul Secțiunii 2: Boita – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești, lucrările de amenajare a drumului tehnologic și defrișările sunt în plină desfășurare. Restrângerile de trafic au fost impuse în perioada 8 iulie – 9 august, între orele 06:00 și 20:00, cu două pauze de 30 de minute pentru accesul riveranilor, respectiv între 07:30 – 08:00 și 16:30 – 17:00.

„Drumul tehnologic și defrișările sunt necesare pentru finalizarea studiilor geotehnice și pe acest sector foarte dificil, necesare, la rândul lor, pentru finalizarea proiectului tehnic al acestei secțiuni. Acțiunea este în grafic și se va finaliza în termenul anunțat”, a transmis oficialul, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Ne puteți urmări și pe Google News
Valea Oltului

Valea Oltului. Sursă foto: flickr.com

În ce stadiu e șantierul pentru autostrada Sibiu – Pitești

În prezent, pe șantierul menționat, se desfășoară o serie de activități intensive pentru pregătirea terenului. Opt fronturi de lucru sunt operaționale simultan, cu eforturi concentrate în realizarea drumurilor de acces la foraje pe zona închisă. În următoarele două zile este planificată finalizarea primei joncțiuni între două echipe de lucru care se deplasează către un punct comun. În paralel, sunt în desfășurare lucrări de defrișare pe versant pentru a asigura traseele necesare efectuării studiilor geotehnice. Până în prezent, aproximativ 20% din cei circa 20.000 de arbori au fost defrișați, iar lucrările la drumurile tehnologice sunt completate în proporție de aproximativ 50%.

“În vederea execuției lucrărilor de defrișare, se lucrează 7 din 7 zile, de la 06:00 până la 20:00, interval orar pentru care sunt impuse restricții de circulație. Sunt prezente pe șantier 7 echipe de lucru cu 8 excavatoare, autogredere, încărcătoare frontale și autobasculante, plus echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant. Pentru efectuarea studiului geotehnic, sunt prezente în șantier 8 echipe”, a spus Scrioșteanu.

Secretarul de stat a subliniat importanța creșterii nivelului de comunicare pentru a asigura o predictibilitate sporită a acțiunilor în cadrul proiectului. Acesta a accentuat necesitatea finalizării cât mai rapide a proiectului tehnic pentru a permite începerea execuției autostrăzii, considerată strategică și economic crucială pentru țară.

Valea Oltului s-a închis din 5 iulie

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a stârnit nemulțumire printre șoferi și oficialități locale atunci când a anunțat închiderea circulației pe Valea Oltului pentru lucrări de defrișare pe Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești doar cu cinci zile înainte de începerea restricțiilor. Această decizie a fost percepută ca fiind neadecvată și insuficient comunicată, mai ales că a avut un impact semnificativ asupra traficului și a comunităților locale din zonă. În timpul conferinței de presă susținută chiar pe Valea Oltului, Grindeanu a fost confruntat cu claxoane și proteste din partea șoferilor frustrați de lipsa de pregătire și de anunțare prealabilă a restricțiilor.

 

Revista presei