Inaugurarea trenului electric Alstom, care ar fi trebuit inaugurat miercuri și în care s-au aflat Primul Ministru Marcel Ciolacu şi Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a mai plecat joi dimineaţă din Bucureşti din cauza unei erori la computerul de bord.
Trenul electric de la Alstom a rămas în Gara de Nord
Pasagerii din Gara de Nord care urmau să ajungă la Braşov cu noul tren electric au fost îndrumați spre alt tren, care a plecat cu jumătate de oră mai târziu.
Potrivit Preşedintelui Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Ştefan Roşeanu, echipele Alstom, producătorul trenului, au lucrat la remedierea acestei defecţiuni, dar au facut şi verificări amănunțite pentru ca situaţia să nu se mai repete.
Trenul electric Alstom, nu a mai fost pus în circulație
În cursul zilei de astăzi, Compania Alstom a informat că trenul este complet funcţional, dar nu este repus în circulație pentru că reprezentanţii acesteia au decis, pentru „siguranţa pasagerilor”.
Alsrom a hotărât să ţină trenul în depou, pentru „activităţi suplimentare” cu scopul „confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”.
„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”, precizează Alsrom într-un comunicat.
Echipele Alstom evaluează cauzele erorii de bord
În același comunicat, se precizează că, în prezent, echipele Alstom sunt „pe deplin mobilizate” pentru a evalua cauzele şi a „defini măsurile adecvate”.
„Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil şi respectarea angajamentelor comerciale”, mai declară oficialii Companiei Alstom.
Conform specificațiilor contractuale, noul tren Alstrom a trebuit să parcurgă un total de 10.000 de kilometri în cadrul probelor de anduranță, ce includ aproximativ 700 km pe zi, până la inaugurare.
Testele s-au desfășoarat pe două dintre cele mai importante rute de transport feroviar ale țării, București - Brașov și București - Constanța.