36 de ani de la inaugurarea podului feroviar și rutier Fetești-Cernavodă. Care a fost epopeea construcției celui de al doilea pod peste Dunăre, în mai puțin de un secol?
36 de ani de la inaugurarea podului feroviar și rutier Fetești-Cernavodă. Care a fost epopeea construcției celui de al doilea pod peste Dunăre, în mai puțin de un secol?
Data de 14/26 septembrie 1895 marchează inaugurarea spectaculosului pod peste Dunăre, feroviar, proiectat și construit de inginerul Anghel Saligny, între Fetești și Cernavodă, Constanța fiind legată feroviar de București. Podul traversa și traversează atât brațul Borcea cât și firul principal al Dunării.
Traficul rutier pe sectorul Giurgeni-Vadu Oii devenise sufocant pentru nivelul drumurilor spre Mare ale românilor, după 1971. În plus, marele volum de transport feroviar făcea ca podul lui Saligny, la 1895, cel mai lung pod feroviar european, azi al cincilea pod ca lungime în Europa să nu mai corespundă cerințelor de tonaj. De aceea, Guvernul Român a luat decizia de a proiecta și a construi un alt pod, de data asta dotat, alături de firul de cale de fier și patru benzi de trafic rutier.
21 noiembrie 1987-epopee inginerească românească
România voia să aibă autostradă de la Pitești, la București și de la București, la Constanța. Ori, așa cum e cazul azi, acele bezni rutiere erau necesare traversării Dunării în regim de autostradă. Proiectările și primele lucrări au debutat în 1980. Concomitent, în Dobrogea se lucra și la Canalul Dunăre-Marea Neagră care avea și firul Poarta Albă-Midia Năvodari, nu doar firul Poarta Albă-Agigea.
Sistemul feroviar-rutier a fost realizat de inginerii de la Secția Poduri, a Institutului de Proiectări Transporturi Auto, Navale si Aeriene. Responsabil a fost Inginerul Gheorghe Buzuloiu, care a fost responsabilul proiectării viaductelor de pe valea Oltului.